Topuk Dikeni

Topuk Dikeni ve Belirtileri

Topuk dikeni; aşırı kilo, aşırı egzersiz, duruş bozukluğu, topuklu ayakkabı giyme ya da düztabanlık gibi nedenler ile oluşmaktadır. Bu şikâyeti yaşan kişiler, özellikle sabahları uyandıklarında iç ayak kısmına basmakta zorluk çekerler. Bunun nedeni ise günlük ağrıların gece boyunca topukta toplanmasıdır.

topuk dikeni tedavisi ve belirtileri nelerdir

Topuk dikeni şikâyeti, genellikle ayağın altında yer alan bir tendonun kısalmasıdır. Problem, ayağın yaylanmasını sağlayan kasın topuk ile bağlantılı olduğu noktadaki kısalıktır. Topuk kemiğinin altında kalsiyum birikmesi ile oluşan kemiksi bir çıkıntıdır.

Bu rahatsızlık tedavi edilmediği durumlarda, yürüyüş bozuklukları ya da eklem kireçlenmeleri gibi şikâyetleri de beraberinde getirmektedir. Bunun yanında tedavi edilmeyen topuk dikeni kronikleşebilir ve kişilerin yürüyüş şekillerinin değişmesine neden olabilir.

Topuk dikeni, kadınlarda çok daha sık görülmektedir. Bunun nedeni ise kadınların uzun süreli olarak topuklu ayakkabı kullanmalarıdır.

Belirtileri

Şikâyeti yaşayan hastalar, sabahları yataktan kalktıklarında attıkları ilk adımlarda şiddetli topuk ağrısı yaşarlar. Yine gün içerisinde uzun oturma sonrasında atılan ilk adımlarda da ağrı oluşur. Bu ağrılar aynı zamanda gün içerisinde uzun yürüyüşler sonrasında da oluşabilir. Bunun yanında hastalar geceleri çok ağrı hissetmeyebilirler. Bunun nedeni ise, geceleri ayağa çok yük bindirilmemesindendir.

Topuk Dikeni Tedavisi

Tedavisi ‘nin ilk aşaması istirahattir. Tedavi için öncelikle ayak üzerindeki baskı azaltılmalı ve ayağa aşırı yükleme yapılmamalıdır. Bu rahatsızlığının bir diğer sebebi ise duruş bozukluğudur. Bu nedenle hastada bir duruş bozukluğu olup olmadığı kontrol edilmelidir. Eğer bir duruş bozukluğu varsa, öncelikle bu durum iyileştirilmelidir. Hastanın duruş bozukluğunun giderilmesinin ardından, bu durum hastalığın iyileşmesine de olumlu şekilde yansıyacaktır.

Hastalar, ağrısını hafifletmek için birtakım egzersizler yapabilirler. Bunun yanında ağrılı bölgeye günde birkaç defa buz uygulanabilir. İlaç tedavisine gerek kalmadan bu gibi yöntemler ile geçebilmektedir. Ancak ileri boyutlarında tedavi için bir doktora başvurmak gerekebilir.

Topuk dikeni tedavisinde fizik tedavi de etkili yöntemler arasındadır. Ayrıca doktorlar tarafından önerilen iğne tedavisi, ciddi boyutlardaki topuk dikeni problemleri için oldukça etkilidir. Doktorlar, bunun için Kortizon ya da PRP enjeksiyonları yapabilirler.