TFCC Lezyonu

Tfcc Lezyonu, El bileğinin yumuşak dokuları karmaşık yapılıdır. Ayrıca mobil bir eklem olan bu el bileği, bu mobilizasyonu sağlayan bağlar ve dokular ile oldukça komplike bir yapıya sahiptir.

Tfcc lezyonu tedavisi

El bileği yapısı gereği pek çok kemik ve eklemden meydana gelmektedir. El bileğinde stabilizasyonu sağlayan ligamentler yani bağlar yer almaktadır. TFCC lezyonu yani Triangular Fibrocartilage Kompleksi Yaralanmasının birçok sebebi olabilir. Bu sebepler arasında el üzerine düşme gibi travmatik durumlar yer almaktadır. Sporcular, jimnastikçiler ve tenis oyuncularında TFCC lezyonu, çok daha sık görülmektedir. Bu yaralanmalara sebep olarak matkap yaralanmaları da gösterilebilir.

TFCC Lezyonu Belirtileri

TFCC lezyonunun en çok görülen belirtisi, ulnar tarafındaki bilek ağrısıdır. Bu ağrılar bazı hastalarda çok daha şiddetli ve yaygın olarak görülebilmektedir. Ağrılar çoğu zaman tüm bilek alanı boyunca hissedilebilir. Hatta bir kapıyı açma ya da anahtar çevirme gibi çok basit günlük hareketlerde dahi ağrıda bir artış hissedilebilir.

Bu rahatsızlığın bir diğer belirtisi ise bilekte şişlik oluşmasıdır. Bunun yanında el bileğinde gevşeklik hissedilebilir ve hasta el bileğini rotasyon hareketi yapmaktan alıkoyar.

TFCC Lezyonu Tanısı

Tanısı için öncellikle hastanın hikâyesi dinlenir. Bunun ardından hastaya çeşitli testler uygulanır. Travmatik bir yaralanma ya da dejeneratif bir değişikliğin varlığı değerlendirilir. Hastadan tanı esnasında fovea işareti yapması istenebilir. Fovea işareti sırasında, fovea alanına basınç uygulanır ve burada hassasiyet veya ağrı olup olmadığı incelenir. Ancak akut yaralanmalarında fovea testi uygulanamayabilir. Çünkü bu akut yaralanmalarda ağrılar çok daha şiddetlidir ve şişlik oluşmuştur. Böyle durumlarda, hastaya nonsteroid analjezikler ve buz uygulaması önerilir. Ardından MR gibi çeşitli tetkiklerin uygulanmasına geçilebilir.

Tfcc El bileği lezyonu’ nda el bileği artroskopisi rahatsızlığın tanı ve tedavisi için oldukça önemlidir. Bu sayede el bileğindeki bağ ve kıkırdakların değerlendirilmesi sağlanır.

TFCC Lezyonu Tedavisi

Bu rahatsızlıkta el bileği stabil olarak değerlendirilmişse, hastaya 4-6 hafta boyunca el bileği splinti verilir. Yine bunun yanında tedavi ilaçlar ve fizik tedavi ile desteklenir. Ancak kırık varsa ve beraberinde stabilizasyon yetersizliği tespit edildiyse, cerrahi müdahale uygulanmalıdır.