Tenisçi Dirseği (Lateral Epikondilit) Nedir?

Tenisçi dirseği, Dirseğimizde üç kemik bir araya gelir ve eklem oluştururlar. Bunlar, kol kemiğinin alt ucu ve ön kol kemiklerinin üst uçlarındır. Dirseğe arkadan bakıldığında ise üç çıkıntı görülür. Tüm bu çıkıntılardan ön kol kemiği kasları parmaklara kadar uzanmaktadır. Bu nedenle, yalnızca dirsek ile değil aynı zamanda parmaklar ve el bilekleri ile yapılan hareketler de bu çıkıntıların zedelenmesine ve buralardaki liflerin kopmasına sebep olabilmektedir.

Tenisçi dirseği, dirseğin dış kısmındaki kemik çıkıntısında ağrı ve hassasiyet ile karakterize bir hastalıktır. Bu hastalık, elin ve bileğin düz tutulmasına yardımcı olan ön kol kaslarının aşırı kullanılmasından kaynaklanır. Bu kasların aşırı kullanımlarında kirişler lateral epikondili çekerler.  Bunun sonucunda da kirişlerde ödem ve reaksiyon meydana gelir.

Tenisçi dirseği rahatsızlığında kirişlerde tekrarlayan küçük yırtıklar sebebiyle ağrı meydana gelir. Bu ağrılara sebep olan aktivitelerin başında tenis ve raket sporlar, makine işleri, uzun klavye kullanımı ve marangozluk gibi aktiviteler gösterilebilir. Aslına bakılırsa tenisçi dirseği sadece tenis sporu ile ilgilenen kişilerde görülmez. Aksine bu hastalığa yakalananların sadece %10’u tenis oynayan kişilerden oluşmaktadır.

Tenisçi Dirseği Belirtileri

Hastalığının belirtilerinin başında dirseğin dış ve alt kısmındaki ağrılar gelmektedir. Bu ağrılar yaygın olarak dirsekten kol boyunca bileğe doğru vurmaktadır. Bir şeyler kaldırılırken ve kol bükülmeye çalışılırken ağrı hissedilir.

Bu hastalıkta kolun dirsekten alt kısmını gererek ileriye uzatmakta zorluk çekilir.  Yine bunların yanında bu ağrılar 6-12 hafta kadar sürer.

Tenisçi Dirseği Tedavisi

Bu hastalıkta öncelikle ağrıyı geçirmek adına 2-3 gün boyunca belirli aralıklar ile 20-30 dakika buz uygulanmalıdır. Başlangıçta anti-inflamatuarlar,  buz uygulaması ve hastalığa neden olan hareketlerden kaçınma önerilmektedir. Ancak ağrılar dinmez ve devam ederse, lateral epikondil çevresine kortizon uygulanabilir.

Tenisçi dirseğinde fizik tedavi ve düzenli egzersizler de yarar sağlayabilmektedir. Ancak çok şiddetli ağrılarda cerrahi tedaviye başvurulabilir.  Tedavi sonrasında belirtiler 1-2 hafta içerisinde geriler. Ancak bu süre içerisinde durumu kötüleştirecek hareketlerden kaçınılmalı, cisimleri kaldırırken lateral epikondil çok fazla kullanmamaya özen gösterilmelidir.

Prp İle Ağrılardn KurtulunPrp İle Tenisçi Dirseği Tedavisi

Prp tedavisi ile tenisçi dirseği hastalığı tedavi edilebilir. Hastanın kendisinden alınan kan işlemlerden geçirilerek hasta olan bölgeye uygulanır ve bu tedavi muhteşem sonuçlar verir. Uzman ortopedi ekibimiz tedavinizi planlamak için hizmetinizde.

Formu Doldurun Sizi Arayalım