Tendinit Tedavisi ve Belirtileri

Tendinit Belirtileri ve Tedavisi

Tendinit, aşırı yüke maruz bırakılan tendon kaslarının yapıştıkları kirişlerde oluşturduğu iltihaplanmalardır. Oluşan iltihaplanmalar mikrobik değildir. Bu iltihaplanmalar omuz, dirsek gibi yerlerde sıklıkla görülmektedir. Özellikle koşucuların karşılaştıkları 4 çeşit tendinit bulunmaktadır. Bu tendinitler; patella tendiniti, aşil tendiniti, peroneal tendinit ve qudirceps tendinitidir.

Hissedilen acı diz kapağının hemen altında ve kaval kemiğinin üzerindeyse bu patella tendiniti olarak değerlendirilir. Ağrı diz kapağı üst kısmında ve uyluk kemiği üzerindeyse, bu muhtemelen qudirceps tendinitidir. Ayak bileği üzerinde, aşırı yük sebebiyle oluşan ağrılar peroneal tendinitin, aşil tendonunun topuğun üzerinde ağrı oluşturmasına ise aşil tendiniti adı verilmektedir.

Sebepleri arasında en önemlisi, vücudumuzun uygulanılan yüke alışık olmaması ve zorlanmasıdır. Ayrıca aşırı kilo ve ilerleyen yaş da bu etkenler arasında sayılabilir. Özellikle sporcularda çok daha sık görülen bu problem, sporcunun ısınmadan vücudunu zorlamasından kaynaklanmaktadır. Yine bunların yanında, koşucuların koşuya uygun olmayan ayakkabı ile antrenman yapmaları da tendinite sebep olabilmektedir.

Koşuya uygun olmayan ayakkabılar bu hastalığa sebep olabilir

Tendinit Belirtileri

Aşırı zorlama ve tekrar eden hareketler sonucunda ortaya çıkar. Bu problemi yaşayan kişilerde, rahatsız edici kas yanmaları ve ağrılar görülmeye başlar. Ağrılar tendona göre değişiklik göstermektedir. Aşil tendiniti, merdiven iniş ve çıkışlarında şiddetli ağrılara sebep olabilir. Patella tendiniti ise yürürken ve ayakta beklemelerde ağrı hissedilmesine neden olabilir.

Tendinitin diğer belirtisi ise, vücut ısınmış olsa da ağrının devam etmesidir. Çoğu kas hastalığı egzersiz sırasında ağrı hissettirmez. Ancak tendinit, egzersiz sürecinde de ağrı hissedilmesine sebep olur.

Tendinit Tedavisi

Özellikle koşucuların kâbusu olan bu hastalık için birçok tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemlerinin başında istirahat gelmektedir. Bunun yanında antrenmanlara ara vermek de faydalı olabilir. Tendon sorununa ne kadar erken tanı koyulursa, tedavi süresi de o kadar kısalır. Bu yüzden tendinit şikâyeti yaşayan kişilerin bir an önce doktora başvurmaları önemlidir.

Ancak rahatsızlığın teşhisi geç konulursa ve tedavi ihmal edilirse, sakatlık kronik bir hal alabilir. Ayrıca iyileşme çok uzun sürebilir. Yine gerekli durumlarda iltihaplı bölüm tıraşlanıp, çıkarılabilir. Tedavinin ardından hasta bir süre spordan uzak kalmalı ve dinlenmelidir. Bu, tendonların iyileşmesini hızlandıracaktır.

Prp İle Ağrılardn KurtulunPrp İle Tendinit Tedavisi

Prp tedavisi ile tendinit hastalığı tedavi edilebilir. Hastanın kendisinden alınan kan işlemlerden geçirilerek hasta olan bölgeye uygulanır ve bu tedavi muhteşem sonuçlar verir. Uzman ortopedi ekibimiz tedavinizi planlamak için hizmetinizde.

Formu Doldurun Sizi Arayalım

1. Fuat dedi ki:

Merhaba, benimde ayak bileklerimde ağrılar oluyor ve kaslarımda ağrıyor ne yapmam gerekir. Yeni başladı bu ağrılar umarım geçer.