Stres Kırığı Tedavisi

Stres Kırığı Nedenleri ve Tedavisi

Stres Kırığı

Stres kırığı, aslında tam olarak bir kırık değildir. Ayağın yük taşıması sırasında her bölgenin farklı işlevleri vardır. Yürüyüş esnasında ayağın her bölgesi belli miktarda yük taşır. Ancak ayağın anatomik yapısı zorlanırsa ve yanlış yerlere fazla miktarda yük bindirilirse kemiğin basınç altında kalmasına sebep olunur. Basınç ise tarak ve kaval kemiklerinde ödeme neden olur. Ödem geliştikçe kemiğin içerisindeki basıncı arttırır. Bu basınç ise hastaya ağrı olarak yansır.

Stres kırığı daha çok alt baldır kemikleri ve ayak tarak kemiklerinde meydana gelir. Bunun sonucunda ise küçük çatlaklar meydana gelir. Araştırmalar sonucu stres kırığının daha çok enerji gerektiren sporları yapan kişilerde oluştuğu görülmüştür. Bu enerji gerektiren sporlar ise basketbol, tenis, atletizm gibi sporlardır. Çünkü bu sporlarda zemine ayak çarpma hareketi daha çok yapılır.  Stres kırığı ayrıca saha ve pist sporları ile uğraşanlarda da görülebilir.

Stres Kırığı Belirtileri

Stres kırığının birçok belirtisi bulunmaktadır. Bu belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Kırık bölgeye dokunulduğunda hassasiyet
  • Ayağın üzerinde ve ayak bileği dışında şişlik
  • Vücuda ağırlık yükleyen aktivitelerde ağrının artması ve dinlenince azalması
  • Ağrının olduğu kısımlarda morluklar

Stres Kırığı Tedavisi

Tedavisindeki en önemli aşama, hastanın stres yüke sebep olan faktörünü ortadan kaldırmaktır. Bunun için öncelikle doğru ayakkabı seçilmelidir. Ardından tedavinin ilk üç haftasında istirahat edilmelidir. Ayrıca problem olan ayağın üzerine kesinlikle yük verilmemelidir. Sonrasında, takip eden 3-6 hafta arasında hafif yük verilmelidir. Buradaki amaç ise hastanın yanlış yük vermekten kaynaklanan basıncının azaltılmasıdır.

Tedavisinde problemli bölge alçıya alınabilir. Tedavi sürecinde hasta kesinlikle yumuşak ve koruyucu ayakkabıları tercih etmelidir. Bu hastalığın tanısı koyulurken kullanılan en etkili yöntem, MRI’ dır. Bahsedilen uygulamaların tümü cerrahi dışı yöntemlerdir. Ancak hasta bu yöntemlerden herhangi birisine cevap vermezse cerrahi uygulamalara başvurulabilir.

Stres kırığı tedavi edildikten sonra, aktivitelere dönüş için acele edilmemelidir. Egzersizlerin hızı, süresi ve mesafesi kademeli olarak arttırılmalı ve ayak kemiğinin çok fazla zorlanmasının önüne geçilmelidir.

Uzman Ortopedi Ekibimiz Tedavinizi Planlamak İçin Hizmetinizde

1. mustafa dedi ki:

benimde aynı problemim var

2. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba Mustafa Bey, öncelikle geçmiş olsun. Dilerseniz 0212 909 1140 numaralı telefonumuzu arayarak ortopedi koordinatörlerimizle iletişime geçebilir, ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
    “Her Adımınızda Sizinleyiz.”
    Saygılarımızla.