Rotator Manşet Yırtığı

Rotator Manşet Yırtığı Tedavisi

Rotator manşet yırtığı, düşme gibi travmalar sonucu oluşabileceği gibi, aynı zamanda yıpranmaya bağlı kronik sebeplerle de oluşabilmektedir. Özellikle 40 yaş ve üzerindeki kişilerin, kürek kemiğinin önünde yer alan kemik çıkıntısının altında tendon sıkışması sonucunda oluştuğu düşünülmektedir. Bu yırtıkta ağrı, omuzdan kola doğru yayılır. Özellikle kolun baş üzerine kaldırılma hareketinde ağrı oluşabilmektedir. Ayrıca yırtığın olduğu tarafa yatıldığında ağrı daha da şiddetlenebilir. Bunların dışında kolda güç kaybı oluşabilir, saç tarama ve sırt kaşıma gibi basit günlük hareketlerde dahi zorlanılabilir.

Rotator manşet üst kol kemiğinin ucundaki omuz ekleminin baş kısmını saran, dört adet kastan oluşan yapıya verilen isimdir. Bu kaslar omuz eklemini yerinde tutar ve omuzun yukarı-aşağı ve içe-dışa hareket etmesini sağlarlar.

Rotator manşet yırtığı, zamanla büyüyebilir. Bu durumun sebebi ise, zorlanılan hareketleri tekrarlama ve yeni bir zedelenme olarak gösterilebilir.

Rotator Manşet Yırtığı Tanısı

Öncelikle hastadan ayrıntılı olarak şikâyetinin öyküsü dinlenir. Doktor, şüphelendiği takdirde omuz radyografileri ve ultrasonografi isteyebilir. Ancak kesin tanı koymak ve yırtığın yapısını anlayabilmek adına MR tetkiki kullanılmaktadır.

Rotator Manşet Yırtığı Tedavisi

Yapılan tetkikler sonrasında doktor tarafından rotator manşet yırtığı tanısı koyulduysa, semptomların ağırlaşmasının önüne geçmek adına tedaviye bir an önce başlanmalıdır. Çünkü erken teşhis ve tedavi, semptomların daha da ağırlaşmasını engeller. Ayrıca tedaviye ne kadar erken başlanılırsa, hasta günlük hayatına o kadar erken döner.

Rotator Manşet yırtığı tedavisinin amacı, ağrının dindirilmesi ve fonksiyonların yeniden kazandırılmasıdır. Tedavi için doktor; hastanın yaşına, genel sağlık durumuna ve yırtığın büyüklüğüne göre en uygun tedavi yöntemini belirleyecektir.

Rotator manşet yırtığı tedavisinde, cerrahi müdahale ile ağrının dindirilmesi ve fonksiyonun yeniden kazandırılması mümkündür. Bunun yanında doktor tavsiyesi üzerine omuzda ağrıya sebep olan hareketlerde kısıtlamaya gidilebilir. Yine ilaç tedavisi de hastaların ağrılarının dindirilmesi ve tedavisi için kullanılan bir yöntemdir.

Tüm bunların dışında tedavi için güçlendirme egzersizleri ve fiziksel tedavi de kullanılabilir. Bu sayede omuz çevresindeki kaslar güçlendirilir ve hareket açıklığı geri kazanılabilir.  Ancak cerrahi müdahale dışındaki yöntemler ile hastanın ağrısı dindirilemiyorsa, semptomlar 6-12 ay içerisinde gerilemiyorsa, yırtık 3 cm’den büyükse doktor tarafından cerrahi müdahale önerilebilir.