Rotator Cuff Sendromu

Rotator Cuff Sendromu Nedir?  Belirtileri Nelerdir?

Rotator Cuff Sendromu, omzun sabitlenmesi için birlikte çalışan kas ve tendon grubuna verilen addır. Omuz ağrılarının pek çok sebebi olabilir. Fakat bu kas grubundaki hasarlar, ağrılar için akla ilk gelen sebeplerdendir.

Rotato cuff sendromu sebepleri ise genel olarak üçe ayrılmaktadır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

• Manşet tendonlarındaki güçsüzlük ve zayıflık
  • Manşet yırtığı
  • Sıkışma

Doktorlar, genel olarak hastanın durumuna ve hastalığı belirtilerine bakarak ağrı kesiciler, iltihap önleyici ilaçlar ve fizik tedavi ile bu sendromun tedavisini gerçekleştirirler. Ancak tüm bunların dışında cerrahi müdahale,  Rotator Cuff sendromu tedavisinde alternatifler arasında yer almaktadır.

Rotator Cuff Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Rotator Cuff Sendromu yani omuz manşetinde oluşan yırtık, çoğunlukla çekme, kaldırma hareketleri sırasında ya da omuz üzerine şiddetli düşmeler sonucunda oluşmaktadır. Ayrıca omuza uygulanan sürekli baskı ya da kol çıkığı da bu sendroma neden olabilmektedir.

Rotator Cuff Sendromu Belirtileri ise şunlardır:

• Kol ve omuz bölgesindeki ağrılar
  • Omuz bölgesinde hassasiyet ve zayıflık
  • Kolu başın üzerine kaldırırken zorlanma
  • Omuz hareketleri yaparken oluşan çıtlama
  • Omuz üstüne yatamama
  • Uykuya dalmakta zorlanmakta
  • Arkaya ulaşmak istenildiğinde zorluk çekme

Rotator Cuff Sendromu Tedavisi

Rotator Cuff Sendromunda yaralanma hafif ise dinlenmek, buz kullanmak gibi yöntemler belirtileri yok edebilir. Ancak ciddi yaralanmalarda bu yöntemler bir işe yaramaz. Tedavi için ilaç tedavisi uygulanması, hatta gerekli durumlarda cerrahi müdahale gerekmektedir.

Bu sendromda hastaya steroid enjekte etmek gerekebilir. Bu yöntem genel olarak omuz ağrısı günlük aktiviteleri ve uykuyu engelliyorsa kullanılır. Bu durumda hastanın omuz bağlantı noktasına enjekte edilen streoid ağrıyı hafifletir. Ancak bu yöntem doğru bir şekilde kullanılmazsa tendonların zayıflamasına neden olabilir.

Omuz manşeti yaralanmalarında ilaç tedavisinin etki etmediği durumlarda cerrahi müdahale gerekebilir.  Böyle durumlarda fazla büyüyen kemikler omuz manşetine zarar vermiş olabilir. Bunun için fazlalığın alınması ve zarar gören tendona müdahale edilmesi için cerrahi müdahale şarttır. Yine tendon kol kemiğine bağlanamayacak kadar hasar görmüş olabilir. Bu durumda da o tendon, yakınındaki bir tendon ile değiştirilebilir.