Prp

PRP Nedir?

PRP tedavisi, estetik ve çene cerrahisinde yaygın olarak kullanılan bir uygulamadır.  Bu tedavi yöntemi aynı zamanda ortopedik sorunların çözümünde de oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır.

PRP Nedir ve Nasıl Elde Edilir?

prp tedavi yöntemleri

PRP’nin kelime olarak açılımı Platelet Rich Plasma dır. Yani kanda bulunan trombosit hücreleri zengin olan serum anlamına gelmektedir. Genellikle hastalardan damar yolu ile kendi kanları alınır. Alınan bu kan yüksek devirlik motora sahip cihazlar içerisinde çevrilir. Bu 10- 15 dakikalık işlemin sonunda, kanın elemanları ve serumu (plazma) 3 ayrı tabaka olarak birbirinden ayrışır. En alt tabakada kırmızı kan hücreleri bulunur.  Ortada trombositler; yani pıhtılaşmayı sağlayan hücreler ve en üst kısımda da serum (plazma) yer alır. Steril bir ortamda trombositler, bir enjektör yardımıyla bir miktar plazma ile birlikte tedavi edilecek bölgeye enjekte edilir. Bu işlem 15 dakika içinde tamamlanmış olur.

Nasıl Etki Eder?

Yaralanan veya problemler gösteren kas, tendon ve benzeri dokuların onarım süreci; bölgedeki pıhtılaşmış kanın içindeki trombositlerin parçalanması ile ortaya çıkan cytokinler ve büyüme faktörlerinin başlattığı enflamasyon ile başlar. Cytokinler, hücrelerin yaralanma bölgesine ulaşmasını sağlar. Enflamasyon kendisini şişme olarak gösterebilir. Enflamasyonla aktifleşen ve prolifere olan hücreler, dokudaki iyileşme sürecini hızlandırır. Bu uygulamanın amacı, trombosit yönünden zengin bu materyali hastalıklı bölgeye enjekte ederek iyileşmeyi sağlamaktır.

PRP Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Omuz döndürücü kılıf yaralanmaları, tenisçi dirseği, golfçü dirseği, topuk dikeni,  biseps yaralanmaları gibi hastalıklarda uygulanmaktadır.

Hastanın kendi kanının ayrıştırılarak yine kendisine enjeksiyon ile uygulanması sebebiyle herhangi bir alerjik reaksiyon beklenmez. Bölgede enflamasyon gerçekleşeceği için, şişme hafif ağrı gibi şikâyetler görülebilir. PRP tedavisi sonrasında oluşacak ağrı için parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanılabilir.

PRP Uygulaması Nasıl Yapılır?

PRP tedavisinde, hastadan 30 ile 60 mililitre arasında venöz kan alınır. Alınan kan, santrifüj makinesinde 10- 15 dakika kadar santifrüflenir. Daha sonrasında enjektörle serum ve trombositler alınır. Az bir miktar serum trombositlerle karıştırılır. Uygulama bölgesi temizlenir. Hastalıklı bölgeye materyal enjekte edilir. İşlemden sonra özel bir önlem almaya gerek yoktur.