Prp Tedavisi

prp tedavisi

Kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının tedavisinde trombositten zengin plazma (PRP) enjeksiyonlarının kullanımı son yıllarda yaygın hale gelmiştir. Halk dili ile kök hücre tedavisi olarak yanlış ifade edilen bu uygulama hastanın kendi kanından elde edilen zenginleştirilmiş trombositlerin problemli bölgeye uygulamasıdır. Özetle.
Güncel literatürler, PRP uygulamalarının uygun hastalarda güvenilir olduğunu ve potansiyel olarak yumuşak doku iyileştirme sürecini hızlandırdığını göstermektedir.

PRP Tekniği İle Ameliyatsız Tedavi. Formu Doldurun Sizi Arayalım

Trombosit zengin plazma (PRP) enjeksiyonları hastanın kendi kanından alınan bir numuneden türetilir. Bu enjeksiyonlar normalde kan bulunan plazmadan daha yüksek konsantrasyonda trombosit bulunan plazma içerir. PRP enjeksiyonu, hasarlı kıkırdağı, tendonları, ligamentleri, kasları veya hatta kemiğini onarmak için kanın doğal iyileştirici özelliklerinden faydalanmaya çalışmaktadır.

Trombositten zengin plazma enjeksiyonları ayakta tedavi yöntemleridir. Hastanın kanları enjeksiyon için hazırlandığında 45 ila 90 dakika arasında PRP enjeksiyonu tamamlanmaktadır.

Hastalarımızın tedavisi için doktorlarımız bir veya birkaç seans sürebilecek programın bilgisini ayrıca vermektedir. Bir senans enjeksiyon planlanırsa, doktorlarımız ilk muayenede tek bir kan alma işlemi  önerebilir ve ilk enjeksiyonda taze PRP’yi kullanabilir. Bazı Prp merkezleri hastalardan ilk seansta aldıkları PRP’ yi dondurarak gelecek seansta kullanmak üzere saklamaktadır. Ekibimiz dondurulup yeniden eritilen PRP’ nin yararlılığı olumsuz etkileyeceğine inandığından hastalarımızdan her seans için ayrı kan almaktadır.

Trombosit Zengin Plazma Enjeksiyonları Hassaslık Gerektirmektedir.

Bu yüzden ekimizdeki en tecrübeli doktorlarımız enjeksiyonları yapmaktadır. PRP enjeksiyonu Trombositten zengin plazma enjeksiyonları (PRP) doğrudan eklem kapsülüne yapılmalıdır.

Avrasya Ortopedi Cerrahları, hastaların aşağıdaki tedavi öncesi aşağıdaki listeye uymalarını önermektedir

• Prosedürden 2-3 hafta önce kortikosteroid içeren ilaçlardan kaçının.
  • İşlemden bir hafta önce, aspirin veya ibuprofen gibi non-steroid anti-inflamatuvar ilaçları gibi ilaçlarını almayı bırakın.
  • Prosedürden 5 gün önce antikoagülan ilaç kullanmayınız.
  • İşlemden bir gün önce bol miktarda sıvı tüketin.
  • Bazı hastalar prosedürün hemen öncesinde anti-anksiyete ilaçlara gerek duyabilir

Eklemler İçin PRP

Trombositden zengin plazma tedavisi, hasarlı kıkırdağı, tendonları, ligamentleri, kasları ve hatta kemiğini onarmak için eklemlerin, kanın doğal iyileştirme özelliklerinden yararlandığı bir tedavidir.

Kireçlemede dahil olmak üzere AMELİYAT olmak istemeyen hastalarımız PRP tedavisine yönelmektedirler. Kalça, diz, omuz ve dirsek kireçlenmesi tedavisi için PRP yöntemi yöntemi yaygın olarak kullanılmaktadır. Ayrıca ayak bileği ve el bileği eklemleri içinde kullanılabilir.

Trombositten zengin plazma ile tedavi ederken, doktorlarımız PRP’yi doğrudan hastalıklı bölgeye enjekte eder. Amaç şudur:

• Acıyı/ağrıyı gidermek
  • Bölgenin fonksiyonunu geliştirmek
  • Kıkırdaktaki hasarın onarmak
  • Kireçlenmenin ilerlemesini durdurmak

Trombositten zengin plazma (PRP), hastanın kendi kanı örneğinden türetilir. PRP enjeksiyonlar, normal kanda bulunan trombositlerden daha yüksek konsantrasyonda plazma içerir.

Plazma nedir? Plazma, kanın sıvı bileşeni anlamına gelir; Kandaki kırmızı ve beyaz kan hücrelerinin ve diğer maddelerin dolaşımı için kullanılan araçtır. Plazma çoğunlukla sudur, ancak diğer bileşenlerin yanı sıra protein, besin, glikoz ve antikorları da içerir.

Trombosit nedir? Kırmızı ve beyaz kan hücreleri gibi, trombositler kanın normal bir bileşenidir. Yalnız trombositlerin herhangi bir restoratif veya iyileştirici özelliği yoktur; daha ziyade büyüme faktörleri ve hücre bölünmesini düzenleyen diğer proteinler salgılarlar, doku yenilenmesini uyarırlar ve iyileşmeyi teşvik ederler. Trombositler aynı zamanda kanın pıhtılaşmasına yardımcı olur.

Doktorlar trombosit bakımından zengin plazmayı, PRP’nin iyileştirici özelliklerini geliştirdiği düşünülen maddelerle zenginleştirebilir.

Trombosit Zengin Plazma Tedavisi Neler Yapıyor?

• Kireçlenmeyi tedavi etmek için PRP tedavisi öneren ekibimiz trombosit açısından zengin plazmanın aşağıdakileri yapabileceğini söylemektedir.
  • Enflamasyonu önler ve kireçlenmenin ilerlemesini durdurur
  • Yeni kıkırdak oluşumunu teşvik eder
  • Eklemdeki doğal yağlama sıvısının üretimini artırın ve böylece ağrılı eklem sürtünmesini hafifletir
  • Bir hastanın ağrı reseptörlerini değiştiren ve ağrı hissini azaltan proteinleri içerir.

PRP uygulamaları;
1-Cerrahi müdahale gerektirmeyen rotator manşet yırtıkları ( omuz ağrıları, kısmi Rotator cuff yırtıkları, omuz (İmpingement) sıkışma sendromları ve benzeri).
2- Cerrahi gerektirmeyen diz kireçlenmeleri (osteoartrit).
3-Dirsekte, tenisçi dirseği (lateral epikondilit) golfçü dirseği (medial epikondilit) ulnar kollateral ligament yırtıkları.
4-Cerrahi gerektirmeyen aşil tendon bozuklukları.
5- Vücudumuzdaki tüm eklem hastalıklarının tedavisinde.
Özetle hastanın cerrahi endikasyon olmaması şartı ile, kas iskelet hastalıklarının pek çoğunda PRP tedavisi ile muhteşem sonuçlar elde edilebilir. Hareketli bir yaşam ve ağrısız konfor sağlanabilir.

prp tedavisi diz kireçlenmesi

Prp tedavisi’ nde temel mantık:
Trombosit açısından zengin plazma, veya otolog koşullandırılmış plazma (ACP) sayesinde kıkırdağı, tendonları, ligamentleri, kasları ve hatta kemiğini onarmak için kanın doğal iyileştirici özelliklerinden faydalanmak şeklinde özetlenebilir , tabi burada bu tür uygulamaları ticari kaygılar ile bir mucize gibi gösterilerek hasta beklentisini yüksek tutmak, cerrahi gereksinimi olan hastalarda da denemek doğru olmayacaktır.

Avrasya Ortopedi ailesi olarak uzmanlarımız trombosit bakımından zengin plazma ile prp tedavisi uygulamalarını tercih etmeden önce;

• Doğru teşhis için mutlaka iyi bir muayene.
  • Gerekli radyoloji ve laboratuvar tetkikleri.
  • Uygun endikasyon var ise tedaviyi gerçekleştirilir.

Prp Tedavisi

Ameliyatsız tedavi seçeneklerinden olan bir diğer yöntem ise Kök Hücre Tedavisi‘ dir. Kök Hücre Tedavisi ile ilgili yazımızı aşağıdaki resmi tıklayarak mutlaka okumanızı tavsiye ediyoruz.

Kök Hücre Nakli ile yeni nesil kireçlenme tedavisi hizmeti

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Comments are closed.