Piriformis Sendromu Tedavisi

Piriformis Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Piriformis tendonu, kaba etin içeresinde ve kalça ekleminin de üzerinde yer alan bir kastır. Bu kas, uyluk kemiğinin vücut dışına çevrilip kalça ekleminin sabitlenmesini ve yürümeyi sağlar. Ayrıca dengeyi de korur. Piriformis sendromu, bu kasın beklenmedik bir şekilde, kas spazmı gibi bir sebep ile siyatik sinirlerine baskı yapması sonucunda oluşan nöromasküler bir durumdur.

Piriformis Sendromu Belirtileri

Piriformis sendromu; koşmak, yürümek, merdiven çıkmak gibi günlük aktiviteler sonucunda oluşabilir. Ayrıca düşmek, trafik kazası geçirmek gibi travmatik durumlar da bu sendroma yol açabilir. Ancak sendromun en çok görülen belirtisi, kalçadan bacağın arkasına doğru inen bir ağrı ve karıncalanma hissidir. Bu durum genel olarak siyatik olarak adlandırılmaktadır.

Kişiler, travmatik bir yaralanma sonrasında artan bir ağrı hissediyorlarsa, ağrılar birkaç haftadan fazla sürüyorsa, belde ani ve şiddetli bir ağrı oluşuyorsa, idrar ve dışkı kontrolünde zorlanıyorsa mutlaka doktora başvurmaları gerekmektedir.

Piriformis Sendromu Tedavisi

Piriformis sendromu, genel olarak ilaç tedavisi ve yaşam tarzının değiştirilmesi ile düzelmektedir. Ancak tedavi edilmezse sinir hasarına sebep olabilir. Dolayısıyla doktora gitmek oldukça önemlidir. Bu sendromun tedavi seçenekleri ve hastalar için kişisel bakım ipuçlarını şöyle sıralayabiliriz:

Bazı Aktiviteleri Yapmaktan Kaçının

Hastalar, bisiklet sürmek ya da koşmak gibi bazı aktiviteler sonucunda ağrılarının arttığını hissediyorlarsa, bu aktivitelere bir süre ara verebilirler.

Sıcak Su ve Buz Torbası Uygulaması Yapın

Piriformis sendromunun ilk dönemlerinde her gün birkaç defa buz torbası uygulaması yapılabilir. Birkaç gün sonra ise sıcak su torbası uygulamasına geçilebilir.

İlaç Tedavisi

Hastalar, bu sendromun tedavisinde; aspirin, ibuprofen ve parasetamol gibi steroid içermeyen iltihap giderici ilaçları kullanabilirler. Bu ilaçlar ağrıların dinmesini sağlayacaktır.

Piriformis Şırıngası

Hastaların uyguladıkları ilaç, masaj ya da buz torbası gibi yöntemler ağrıları dindirmiyorsa,  doktorlar siyatik sinirler ile piriformis kası arasına steroid enjekte edebilirler. Bu, hastaların ağrılarının dinmesini sağlayacaktır.

Cerrahi Tedavi

Piriformis sendromu tedavisinde ağrıların önlenmesi için başvurulan yöntemler herhangi bir işe yaramazsa, siyatik sinirleri üzerindeki baskıyı azaltmak adına cerrahi müdahaleye karar verilebilir.

1. ferhat özdemir dedi ki:

yaklaşık üçbuçuk yıl önce olduğum kalça protez ameliyatı sonrası düşük ayak(düşük bilek) oldum,o yıldan bu yana spor yapmaya gayret ediyorum ,ayak bileğim yukarı oynamaya başladı fakat güç yok,aynı şekikde dizimde degüç yok,tedavi imkanım vatmıdır ?