Patellofemoral Sendrom

Patellofemoral Sendrom,  yani diz önü ağrısı patellofemoral eklemden kaynaklanan bir rahatsızlıktır. Uzun süreli oturma, koşma, çömelme ve merdiven inip çıkma gibi aktivitelerin tetiklediği bir ağrı çeşididir.

Patellofemoral Ağrı Sendromu Teşhisi

Patellofemoral ağrı sendromu, koşucu dizi olarak da bilinir. Bu sendrom genellikle genç yetişkinlerde, fiziksel aktivite sonucunda meydana gelmektedir. Bu ağrının sebepleri arasında en yaygın olarak görüleni ise travmalardır. Travmaların en tipik şekli de öne doğru düşme sonucunda patellofemoral ekleme şiddetli darbelerin gelmesidir.

Bu sendromda burkulma sonucunda da ağrılar görülebilir. Hatta burkulmalarda şiddetli ağrılara neden olabilir. Ancak bunlar içerisinde en riskli olanı, tekrarlayan aktiviteler sonucunda oluşan diz ağrılarıdır.

Patellofemoral Sendrom Belirtileri

Patellofemoral ağrı sendromu belirtileri arasında ağrı, dizde boşalma, kıtırtı ve kitlenme yer almaktadır. Bunların yanında ara sıra tutukluk ve şişkinlikte görülmektedir. Özellikle hızlı koşma ve yokuş inme sırasında diz kapağı arkasında ya da diz kapağında batıcı, künt ağrılar oluşabilir. Bu ağrıların nedeni tam olarak belli değildir. Hastalar çoğunlukla diz çöküp doğrulma hareketi sırasında dizlerinden ses geldiğinden söz ederler.

Patellofemoral Sendrom Teşhisi

Patellofemoral ağrı teşhisi sırasında öncelikle hastaların öyküsü dinlenir. Ardından fizik muayeneye geçilir.  Diz muayenesi sonrasında, röntgen filmi istenebilir. Bu röntgen, patellanın patella-femoral oluk ile olan ilişkisinin durumu hakkında bilgi verir. Bu hastalığın ilerleyen dönemlerinde patella ve femur arasında artrit görülebilmektedir.

Patellofemoral Sendrom Tedavisi

Patellofemoral sendrom tedavisinde, tanının konulmasının ardından ilk olarak konservatif yani koruyucu tedaviye başlanır. Koruyucu tedavi; egzersiz, aktivite değiştirme, atelleme, fizik tedavi ve ilaç tedavisi şeklinde yapılmaktadır. Ancak koruyucu tedaviden uzun dönem herhangi bir fayda göremeyen hastalarda, cerrahi yöntem ile tedaviye başvurulabilir.

Koruyucu tedavi, aktivite kısıtlaması gerektiren bir uygulamadır. Aktivite kısıtlaması ve istirahat tedavi için başvurulması gereken ilk yöntemlerdendir. Bunun yanında diz kapağının dışa kaymasını önlemek adına atelleme yapılabilir. Bunun için en sık kullanılanı palumbo ortezidir.

Bu sendromun cerrahi tedavisinde artroskopi ve lateral retinaküler gevşetme, Patellektomi- patiller ve tibial osteotomi ve diğer doku girişimi yöntemleri kullanılabilir.

Hastalığın tedavisi için sizi kliniklerimize davet ediyoruz.