Omuz Sıkışması

Omuz Sıkışması Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Omuz sıkışması, genellikle ilerleyen yaşlarda görülen ve omuzu etkileyen bir rahatsızlıktır. Kolumuzu kaldırmamızı sağlayan kasların tendonları omuzu oluşturan kemik yapıları arasında sıkışır ve hareketlerde kısıtlamaya neden olur. Özellikle ev kadınlarında, voleybolcular da ve yüzücülerde sıkça görülmektedir.  Bu problem daha çok omzu kötü kullanma ya da aşırı kullanma sonucunda meydana gelmektedir. Eğer tedavi edilmez ve gerekli önlemler alınmazsa, tendonlar tamamen yırtılabilir.

Omuz Sıkışması Belirtileri Nelerdir?

Belirtileri, daha çok omuzun ve kolun kullanılamaması şeklindedir. Zaman içerisinde ağrılar devamlılık göstermeye başlar ve hastayı uyutmayacak kadar şiddetlenir. Hastalar, giyinme ve soyunma gibi en basit günlük hareketlerde dahi zorlanır hale gelirler. Kollarını kaldırırken ya da geriye çekerken ağrı hissederler. Yine kolun ön kısmına ve ellere kadar ulaşan ağrılar, belirtiler arasındadır.

Omuz Sıkışması Tedavisi

Tedavisi için; asprin, ibudrofen ve naproksen gibi iltihap kurutucu ilaçlar kullanılmaktadır. Bu ilaçlar, omuz sıkışması için en sık başvurulan tedavi yöntemidir. Ancak bu ilaçların etkili olabilmesi için, ilaçların sekiz hafta kadar düzenli bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Tabi ilaç kullanımı mutlaka bir doktor kontrolünde gerçekleştirilmelidir. Çünkü bu hastalığın tedavisinde kullanılan ilaçlar, mide kanamasına ve tahrişine sebep olabilmektedir.

Omuz sıkışması tedavisi için bir süre ilaç tedavisi uygulanabilir. Ancak hastalığın altında yatan sebep araştırılmaz ve çözülmezse ağrı tekrarlayacaktır. Alınan ilaçlara rağmen belirtiler devam ediyorsa, doktor tarafından kortizon türü ilaçların kullanılması düşünülebilir. Ancak kortizon oldukça güçlü, iltihap kurutucu bir ilaçtır. Bu yüzden çok sık kullanıldığında, kasların ve tendonların zayıflayabileceği de göz önünde bulundurulmalıdır.

Hastalığın tedavisinde ilaç kullanmanın yanında, her gün sıcak duş alınabilir ve esneme hareketleri yapılabilir. Başparmak ile sırta dokunma egzersizleri yapılmalıdır. Bunun yanında araba yıkama, elektrik süpürgesi kullanma gibi işlerden de uzak durulmalıdır.

Doktorlar, omuz sıkışması rahatsızlığı yaşayan hastaları, omuz kaslarını güçlendirmek ve esnetmek için bir fizik terapistine yönlendirebilirler. Ancak belirtiler ısrarla devam ederse, ciddi bir zayıflık gözlemlenirse ve tendon yırtılmışsa cerrahi müdahaleye karar verilebilir.

Prp İle Ağrılardn KurtulunPrp İle Omuz Sıkışması Tedavisi

Prp tedavisi ile omuz sıkışması tedavi edilebilir. Hastanın kendisinden alınan kan işlemlerden geçirilerek omuz bölgesine uygulanır ve bu tedavi muhteşem sonuçlar verir. Uzman ortopedi ekibimiz tedavinizi planlamak için hizmetinizde.

Formu Doldurun Sizi Arayalım