Omuz Sıkışması – Tip 3 Akromion

Omuz Sıkışması Sendromu

Omuz Sıkışması; sporcuların ve endüstri işçilerinin sıklıkla karşılaştıkları rahatsızlıklar arasında yer alır. Bu rahatsızlık, rotator manşetin ve omuz başının bulunduğu aralıkta sıkışmasından kaynaklanır.

Omuzda Sinir Sıkışması Rahatsızlığı

Rotator manşet kaslarında şişme, ödem ve iltihaplanmaya tendinit adı verilir. Çoğunlukla sık ve ani yüklenme ile başlayan sportif aktiviteler sonucunda oluşur. Bunun sebebi ise tendonların henüz bu aktivitelere hazır olmamasıdır. Tendonlarda oluşan yırtıklar ve aşınma sonrasında kireç depolanmasına Dupley hastalığı adı verilir.

Köprücük kemiği ve kürek kemiği arasındaki eklemler kireçlenerek tendonların geçtiği boşlukların daralmasına neden olur. Bunun sonucunda oluşan sürtünme nedeniyle de tendinit ve ileri seviyelerde ise yırtık oluşur.

Omuzda Sinir Sıkışması Sendromu Belirtileri

Sinir Sıkışması şikâyeti yaşayan hastalar genellikle ilk belirtileri görmezden gelirler. Çünkü başlangıçta adalelerde hafif güç kaybı ve küçük ağrılar oluşmaktadır. Ancak sonrasında ağrılar daha da şiddetlenebilir.

Hastalar daha çok geceleri artan ağrılardan yakınırlar. Bu ağrılar ön ve yandan kola yayılır. Bunun yanında hastalar, omuzu öne ve yana hareket ettirirken üst açılarda kısıtlılık yaşarlar.

Omuz Sıkışması Tedavisi

Sinir Sıkışması tedavisinde rotator cuff kası yırtığının olup olmaması ve omuz çatısını meydana getiren akromion kemiğinin yapısı ana karar vericidir.

Omuz çatısını meydana getiren acromion kemiği normalde düz bir yapıdadır. Bu tip I akromiondur. Bu kemik bazen iç bükey biçiminde olabilir. Buna tip 2 akromion adı verilmektedir. Kemiğin ucu kanca biçimindeyse bu durumda tip 3 akromion denilmektedir.

Sinir Sıkışması olduğu düşünülen hastalarda öncelikle MR ile akromion cinsine ve rotator cuff durumuna bakılır. Hasta ilk kez sıkışma şikâyeti yaşıyorsa, omuzuna ozon enjeksiyonu yapılabilir. Bunun yanında ödem giderici ilaçlar kullanması sağlanabilir. Yine hareket kısıtlılığı yaşıyorsa, ESWT tedavisi de önerilebilir.

Tip 3 akromionu olan hastalara Nöral Terapi, ESWT tedavisi önerilebilir. Eğer bu tedavi yöntemleri hastanın ağrılarının geçmesine yardımcı olmuyorsa, artroskopik cerrahi uygulanabilir.

Tip 3 akromion tedavisi için omuz artroskopisi yönteminde tüm eklemler gözden geçirilir. Bu sayede daha önce tespit edilmemiş olan sorunlar da tedavi edilebilmektedir. Sinir Sıkışması rahatsızlığında akromion düğüm haline getirilir ve köprücük kemiği kireçlenmişse temizlenir. Ayrıca bu işlemler sonrasında hastalar bir süre kollarını kullanmamalıdır.

Prp İle Ağrılardn KurtulunPrp İle Omuz Sıkışması Tedavisi

Prp tedavisi ile omuz sıkışması tedavi edilebilir. Hastanın kendisinden alınan kan işlemlerden geçirilerek omuz bölgesine uygulanır ve bu tedavi muhteşem sonuçlar verir. Uzman ortopedi ekibimiz tedavinizi planlamak için hizmetinizde.

Formu Doldurun Sizi Arayalım