Omuz Artroskopisi

Omuzda oluşan eklem rahatsızlıklarının teşhis ve tedavisinde omuz artroskopisi operasyonu yaygınlaşan bir uygulamadır. Artroskopi yöntemi ile omuzda meydana gelen tüm hastalıklar klasik yöntemlere nazaran daha detaylı olarak tespit edilmekte ve ameliyat esnasında oluşabilecek doku zararları en aza indirgenmektedir. Sporcular ve fiziksel güç gerektiren işlerde çalışanlar tarafından tercih edilmektedir.

Hangi Koşullarda Yapılır?

Omuzda oluşan rahatsızlıkların operasyon haricinde uygulanan tedavi sonucunda, kremler, fizik tedavi uygulamaları gibi, fayda sağlanamadığı durumlarda omuz artroskopisi yapılmaktadır.

Omuz Artroskopisi İle Hangi Rahatsızlıklar Tedavi Edilir?

– Omuzdaki kas ve bağ yırtılmaları

– Omuzdaki kemik yapısındaki bozukluklarının giderilmesi

– Omuz eklemlerindeki iltihaplı durumların tedavisi

– Omuz çıkmaları tedavisi

– Kistli dokuların onarılmasında omuz artroskopisi uygulaması yapılmaktadır.

Nasıl Yapılır?

Müdahale öncesi omuza görüntü almayı kolaylaştırılan bir sıvı verilir. Artroskopik müdahalede kapalı yöntemle çok ince uçlu aletler ile omuza giriş yapılır. Artroskop ucundaki kamera sayesinde cerrah ekrandan görüntülere bakarak sorunun ne olduğunu teşhis eder. Teşhisten sonra gerekli yere ufak kesik atılarak farklı aletler yardımı ile uygun işlem yapılır. İşlem sonrası kesik atılan yere dikiş atılır ve operasyon tamamlanır.

Omuz Artroskopisi Sonrası İyileşme Dönemi

Artroskopide kullanılan aletler çok ince olduğu için ameliyat sonrası iyileşme dönemi daha kısa olmaktadır. Operasyon sonrası hissedilen ağrı artroskopi ile daha az olmaktadır. Bu da günlük hayata dönme süresini kısaltmaktadır. Hasta ameliyat olduğu gece gözetim altında tutulur ve ertesi gün dinlenmek için eve gönderilir. Doktorun uygun gördüğü sürece ev istirahati verilir. Belli rutinde soğuk kompres uygulanmalı ve ameliyat sonrası gün aşırı pansuman yapılmalıdır. Cerrahi müdahale sonrası uygulanan dikişler iki hafta sonra alınır. Dikişler alınana kadar o bölge, pansumanda kullanılan ilaçlar dışında bir madde ile temas etmemelidir ve duş alınmamalıdır. Gerek görülürse kol askısı kullanılmalıdır.

Omuz artroskopisinden sonra omzu kuvvetlendirmek için egzersiz yapılması gerekmektedir. Doktor gereken egzersizleri hastaya açıklamalı olarak gösterir. Omuz artroskopisi işleminden sonra tamamen iyileşme altı ayı bulabilmektedir. Kişiden kişiye ve yapılan operasyonun büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir.

Artroskopik Cerrahi