Menisküs Yırtılması

Menisküs Yırtılması Belirtileri ve Tedavisi

Menisküs yırtığı, özellikle sporcularda sıklıkla görülen bir problemdir. Bu rahatsızlık, vücudun hareket halindeyken aniden yönünü değiştirmesi sonucunda oluşmaktadır. Menisküs, ilerleyen yaşlarda yapısal olarak bozulur ve bu yaşlarda daha sık görülmeye başlar. Genç yaşlarda ise menisküs yırtığı oluşabilmesi için ani bir hareket ya da duruş bozukluğunun olması gerekir. Yine ilerleyen yaşlarda çok basit hareketler dahi menisküs yırtığı görülebilir. Bunun yanında istisnai olarak doğuştan menisküs şekli bozuk olabilir, çok erken yaşlarda menisküs yırtığı problemi meydana gelebilir.

Menisküs Yırtılması Belirtileri

Dizde ağrı, şişkinlik, bacağı bükme hareketi sırasında zorlanma hissi, yürürken zorlanma ve dizde kilitlenme gibi belirtiler, menisküs yırtığının başlıca belirtileridir. Menisküs, başlangıçta çok şiddetli bir ağrıya sebep olmayabilir. Ancak zaman geçtikçe ağrı şiddetlenir ve dayanılmaz bir hale gelebilir.

Menisküs Yırtılması Tedavisi

Menisküs yırtılması tedavisi, yırtığın boyutuna ve bulunduğu bölgeye göre değişiklik göstermektedir. Yine hastanın yaşı, aktivite durumu ve bağlantılı rahatsızlıklar da tedaviyi şekillendirebilir. Dış menisküste oluşan yırtıklar kendi kendine iyileşebilirler. Ancak iç menisküs yırtıklarında mutlaka cerrahi müdahale gerekmektedir. Bunun nedeni ise, iç menisküsün çok daha hareketli olmasıdır.

Gençlerde spor sırasında ani hareket ya da duruş bozukluğu sebebiyle oluşan menisküs yırtığı tedavisinde cerrahi yöntemler uygulanır. Menisküs yırtığı tedavisinde genel olarak iki ayrı cerrahi müdahale yöntemi kullanılmaktadır.

Menisküsün Dikilmesi

Menisküs, onarılabilecek bir şekilde yırtıldıysa, dikilerek tedavi edilebilir. Menisküsün dikilmesi sonrasında hasta 6-8 hafta boyunca koltuk değnekleri ile yürümek durumunda kalmaktadır. Yine spor yapan kişiler ise, 4-6 ay boyunca spor yapmaktan uzak durmalıdırlar. Bu cerrahi müdahele sonrasında iyileşme süreci oldukça sancılı geçse de, menisküs kendini yenilecek ve uzun vadede herhangi bir sıkıntıya sebep olmayacaktır.

Menisküs Yırtığı’ nın Alınması

Menisküs, onarılamayacak kadar hasar almış durumdaysa, cerrahi müdahale ile alınması gerekebilir. Bu cerrahi müdahale sonrasında eğer hasta hafif bir işte çalışıyorsa 30 gün sonra işine geri dönebilir. Ancak menisküsün alınması ilerleyen dönemlerde kireçlenme ya da diz ağrısı gibi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu durumda kadavralardan menisküs nakli yapılarak bu tedavi edilebilir.