Kalça Artroskopisi

Kalça bölgesinde yaşanan sağlık problemleri halk arasında en fazla konuşulan konulardan biridir. Bunun sebebi kalça sağlık problemlerinin insanlarının aktif sosyal yaşantısını doğrudan etkilemesinden kaynaklanmaktadır. Artroskopi, eklem bölgesindeki ağrıların ve hastalıkların minimum derecede invazyon yaşanarak tespit edilmesini sağlayan bir tetkik yöntemidir.

Tüm dünya genelinde son yıllarda başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Kalça Artroskopisi diğer tetkik bölgeleri arasında en çok önem kazanan ve kullanılan yöntemlerden biridir. Bunun sebebi Kalça eklemi içerisinde bulunan hastalıkların birçoğunun Artroskopi yöntemi ile tedavi edilebilmesinden kaynaklanmaktadır. Artroskopi yapılmadan önce, ameliyat dışı bazı tedavi yöntemleri de hastaya uygulanmaktadır. Bunlar; kalça eklemine yapılan iğneler, ilaç tedavisi, fizik tedavi ve istirahat yöntemleridir. Bu tedavi yöntemleri hastada işe yaramıyorsa Artroskopi yöntemi devreye girerek uygulanma planına dahil edilmektedir.

Artroskopi Nasıl Yapılır?

Kalça Artroskopisi diğer eklemlerde yapılandan daha farklıdır. Bunun sebebi eklem bölgesinin oldukça derinde olmasından ve eklem kapsülünün diğerlerine oranla daha kalın olmasından kaynaklanmaktadır. Ayrıca kalça Artroskopisi yönteminde, Artroskopik aletlerin çalışabileceği hareket alanı kısıtlı ve küçük bir alandır. Kalça Artroskopisi yapılırken eklem mesafesi açılabilmesi için skopi ve traksiyon masası kullanılabilmektedir.

Hasta işlemde öncelikli olarak traksiyon masasına alınır, sonrasında işlem yapılacak bacak bölgesine kontrollü bir şekilde çekme uygulanır. Bu sayede kalça eklemi 1 cm aralanabilmektedir. Daha sonra skopi adı verilen ekranda görüntülenerek eklem içerisinde kamera yerleştirilir. Bu işlemlere takiben doktor birkaç küçük delik yardımı ile cerrahi aletleri bölgeye ulaştırır, muayene ve tedavi işlemlerine başlar.

Artroskopinin Avantajları?

Artroskopi uygulamasının birçok avantajı bulunmaktadır. Bunun sebebi öncelikle yöntemin son teknoloji yöntemlerden biri olmasından kaynaklanmaktadır. Kalça Artroskopisi en büyük avantajı nedeni belirlenemeyen ağrılar için teşhis ve tedavisinde kullanılabilmesidir. Bu tür hastalıkların tespitinin gecikmesi tedavinin olasılıklarını doğrudan etkilemektedir. Bir diğer avantajı ise, kalça ekleminin açılması sırasında uygulanan gerdirme hareketlerinin yarattığı geçici uyuşukluk hissi dışında enfeksiyon gibi olasılıkları oldukça az olan bir yöntemdir. Uygulandıktan sonra pek çok hasta tamamen memnun bir şekilde hastaneden ayrılmaktadır. Artroskopi yöntemi tüm dünyada denenmiş ve uygulanan oldukça avantajlı bir yöntemdir.

Artroskopik Cerrahi