Epidural Enjeksiyon

Epidural Enjeksiyon Nedir?

Epidural Enjeksiyon Hangi Durumlarda Kullanılır?

Bel fıtığı, bel kayması ya da bel kireçlenmesi gibi hastalıklar, omurgadaki disklerin zedelenmesi sonucunda meydana gelir. Bu zedelenmenin sonucunda oluşan bir diğer durum ise sinirlere olan baskının artmasıdır. Sinirlere uygulanan bu baskı, hastanın şiddetli ağrılar hissetmesine neden olur. Böyle durumlarda epidural enjeksiyon yöntemi uygulanarak, hastanın ağrılarının azaltılması ve günlük hayatına devam etmesi sağlanır.

Epidural Enjeksiyon Hangi Durumlarda Kullanılır?

Ameliyat, travma ve kalça kırıkları sonrasında oluşan ağırların tedavisinde kullanılmaktadır. Bunun yanında kronik bel, bacak, boyun ve kol ağrıları ile omurga kanalı darlığı hastalığında kullanılmaktadır. Yine kol veya bacağı kesilen insanlarda görülen hayalet ağrıların tedavisinde de bu yöntem kullanılmaktadır.

Nasıl Uygulanır?

Epidural enjeksiyon yönteminin amacı, sinirlerin baskılandığı bölgedeki yapısal bozukluğu ilaç vererek ortadan kaldırmaktır. Güçlü yangı giderici kortizon türü ilaçlar, görüntüleme yöntemleri kullanılarak omurga kanalı içerisine uygulanır. Bu yöntem, dünyada yaklaşık 40 yıldır omurgadan kaynaklanan çeşitli ağrıların tedavisinde kullanılmaktadır. Bu işlem sonrasında oldukça iyi sonuçlar alınırken, yan etkileri de oldukça azdır.

Bu yöntem ile epidural aralığa enjekte edilen ilaç, bölgedeki yapışıklıkların çözülmesini sağlar. Bununla beraber bel ve bacağa doğru yayılan ağrı uyaranlarını önler, doku enflamasyonunu geriletir. Bütün bunlar hastanın ağrılarını azaltmakla kalmaz. Aynı zamanda disk hernisinin sebep olduğu hasarı da tedavi eder.

Epidural enjeksiyon sırasında kullanılan kortizon ile ilgili olarak zararlı oldukları yönünde bir algı bulunmaktadır. Bu tamamen yanlış bir düşünce değildir ve eksik bilgiden kaynaklanmaktadır. Çünkü kortizon, tek bir ilaç değildir. Birçok değişik biçim ve özelliğe sahiptirler. Doğru kullanıldıklarında hiçbir yan etkiye neden olmazlar.

Epidural enjeksiyon; özellikle ilaç tedavisi, egzersiz ya da fizik tedavi gibi iyileştirici tedavi yöntemlerinin işe yaramadığı, bel, bacak, kol ve boyun ağrıları için tercih edilmektedir. Bu işlemin uygulandığı hastaların büyük bir bölümünde uygulama öncesindeki ağrı şikâyeti tamamen kaybolur. Bunun yanında ağrıya eşlik eden uyuşukluk, hissizlik ve güçsüzlük gibi şikâyetlerde de iyileşmez izlenir. Epidural enjeksiyon yöntemi ile herhangi bir iyileşme sağlanamayan hastalarda bu işlem tekrar edilebilir.

Comments are closed.