El Bileği Artroskopisi

Teknolojideki ilerlemeler her alana olduğu gibi tıp alanına da önemli katkılar sağlamaktadır. Geliştirilen yeni ilaçlar ve icat edilen tedavi araçları ile hastaları tedavi süreci daha kolay olmaktadır. Artık açık yaralar yerine minik kameralar ve robot kollar kullanılarak daha küçük yaralar ile ameliyatlar yapılmaktadır. Problemli eklemleri bu yöntem ile tedavi etmeye artroskopi denir.

El Bileği Artroskopisi Nedir?

İnsanların en çok kullandığı organlarının başında el gelir. Bu yüzden ellerde yer alan kemik, eklem ve bağlarda zamanla problem oluşabilir. Hareketi sağlayan eklemlerin dışsal sorunları klasik ameliyat yöntem ile tedavi ediliyordu. Ancak eklem için problemler günümüzde artmaya başlayınca, bunu tedavi için çeşitli yöntemler denendi. Özel mini kameraların kapsüller şeklide eklem içine gönderilip, eklem içini görüntülemesi ve tedavi için fikir oluşturmasına artroskopi denir. Bu yöntemin el bileği içine uygulanmasına ise el bileği artroskopisi denir.

El Bileğindeki Ağrılarının Sebepleri Nelerdir?

El bileğindeki hareketi sağlayan, iki eklem arasında yer alan jel kıvamındaki maddenin zamanla tahrip olması el bileğinde hareket kısıtlanmasına ve ağrılara neden olur. Bu durum dizlerdeki menisküs yırtılmalarına benzer. Ayrıca ellerde çok sayıda küçük kemik bulunur. Bu kemiklerin birbirilerine bağlanmasını sağlayan bağ dokuların zorlanma sonucu yırtılması da ellerde ağrı yapar. Bu tür rahatsızlıklar el bileği artroskopisi ile tedavi edilir.

Ameliyat Süreci Nasıl Olur?

Klasik ameliyattan çok farklıdır. Hasta uyutulmaz, sadece koltuk altı bölgesinden uyuşturulur. Ameliyat esnasında hastanın uyutulmamasının birçok avantajı vardır. Bu sayede hastanın bilinci açık olur ve hayatı tehlikeye girmez. Hasta ekrandan ameliyatını izleyebilir.El bileğinden açılan kesitten eklem ve el bileğinin arası açılır. El bileği ekleminden dört yer açılır. Açılan kesitten birine kamera gönderilir. Diğer üç kesitten ise aletler sokulur. Kameranın ekrana gönderdiği görüntülere bakarak özel aletlerle el bileği artroskopisi uygulanır.

Açık Ameliyatlara Göre Ne Gibi Avantajlar Sağlar?

Eklem için sağlık sorunlarının teşhis ve tedavisinde en etkili yöntemdir. Hastalar bu yöntemle daha az ağrı çeker. Vücuttaki dokulara daha az hasar verir. Ameliyat sonra hızlı bir iyileşme süreci yaşanır.

Artroskopik Cerrahi