Dizde Kireçlenme Tedavisi

Dizde kireçlenme, en çok orta yaş üzerindeki hastalarda rastlanan bir rahatsızlıktır. Kireçlenmeden en çok diz eklemi olmak üzere, vücuttaki tüm kemikler etkilenir. Kireçlenme dizlerde görülürse hasta yürümekte zorluk çeker ve günlük aktiviteleri olumsuz yönde etkilenir. Özellikle elli yaşın üzerindeki bireylerin hepsinde görülme ihtimali bulunur.

Daha önceleri dizde kireçlenme tedavisi için herhangi bir yöntem uygulanamazken, günümüzde gelişen teknoloji ve imkânlar sayesinde erken dönemlerinde tedavi edilebilir. Bu tedavi, diz enjeksiyonları ile yapılır. Ancak yürüme iyice bozulmuşsa cerrahi yöntemlere de başvurulabilir.

Dizde Kireçlenme Nedenleri

Erken yaşlarda görülen diz kireçlenmesi, daha çok diz, bağ ve menisküs yaralanmaları ya da diz eklemi enfeksiyonu sonrasında görülür. Yine erken yaşlarda eklem içi travmaları ve genetik yatkınlık nedeniyle kireçlenme görülmektedir. İlerleyen yaşlarda ise daha çok yaşlanmaya bağlı olarak görülmektedir.

Dizde kireçlenme sebepleri arasındaki genetik yatkınlık ve ilerleyen yaş gibi etkenlere yapılabilecek bir şey yoktur. Ancak kireçlenme süreci yavaşlatılabilir. Kireçlenmenin daha da kötü boyutlara ulaşmaması için dize binen yükün azaltılması gerekir. Bunun için ilk olarak hasta kilolu ise kilo vermesi gerekir. Ayrıca çömelme gibi dize aşırı yük bindiren hareketlerin de azaltılması gerekir.

Diz Kireçlenmesi Tedavi Yöntemleri

Dizde kireçlenme tedavisi için temelde üç farklı yöntem kullanılmaktadır. Bu yöntemler arasında diz içi enjeksiyonları, ilaç tedavisi ve son olarak da cerrahi tedavi yöntemini sayabiliriz.

İlaç Tedavisi

İlaç tedavisi, genellikle diz kireçlenmesinin başlangıcında kullanılan bir yöntemdir. Bu tedavi yönteminde hastalara bazı antienflamatuar ilaçlar tavsiye edilir. Ancak bu ilaçlar sadece ağrı kesici olarak kullanılmaz. Aynı zamanda eklem sıvısının normal miktarına dönmesine de fayda sağlar. Bu sebeple verilen ağrı kesici ilaçların mutlaka 2-3 hafta süresince kullanılması gerekmektedir.

Gibi Diz İçi Enjeksiyonlar

Diz içi enjeksiyonu, diz kireçlenmesi’ nin şişlikler oluştuğunda ve ağrı kesicilerin yetersiz kaldığı durumlarda uygulanır. Böyle durumlarda diz içine iki kez kortizon enjekte edilebilir.

Cerrahi Tedavi

Dizde kireçlenme rahatsızlığında cerrahi tedavi, hastalığın ilerleyen evrelerinde uygulanmaktadır. Kireçlenme geçici bir rahatsızlık değildir. Bu yüzden bir an önce tedavi edilmesi gerekir. Aksi takdirde daha da kötüye gidebilir.

Prp İle Ağrılardn Kurtulun

Formu Doldurun Sizi Arayalım