Diz Artroskopisi

Diz Artroskopisi Nedir

Günümüz şartlarında birçok insanda diz problemleri baş göstermektedir. Gerek çalışılan iş sebebiyle gerek ise günlük hayatta bazı zorlamalar sebebiyle bu sıkıntılar görülebilmektedir. Bu sorunları ortadan kaldırmak amacıyla bazı tedavi ve ameliyat yöntemleri mevcuttur. İlaç tedavisi ilk başta denenebilecek bir tedavidir. Fakat bazı durumlarda ilaç tedavisi yeterli kalmayabilir ve ameliyat gerekebilir. Böyle durumlarda birçok farklı ameliyat yöntemi mevcuttur. Bunların en başında kapalı ameliyat olarak nitelendirilen ve küçük bir kamera yardımıyla başarılı operasyonlar gerçekleştirilebilmektedir. Diz artroskopisi denilen bu yöntemle ağrısız ve kesiksiz bir ameliyat mümkündür.

Diz Artroskopi Yöntemi Nasıl Yapılır?

Diz artroskopi yöntemi kapalı bir eklem ameliyatıdır. Eklemler içerisine kamera yardımıyla girilerek oldukça açık ve net bilgilere ulaşılır bu sayede tedavi edilir. Kameraların çözünürlüğü oldukça yüksektir ve kolaylık sağlar. Bu kapalı diz ameliyatı dizin kenarından küçük bir parça ile delinerek yapılır. Bu yöntem ile dizin içerisine girilerek gerekli veriler toplanır ve tanı koyulur. Bu sayede gerekli tedavi yöntemi gerçekleştirilir. Bu yöntemin yapılması için karar verildiyse hasta gerekli taramalardan geçirilir ve anestezi uygulanır. Bu taramaların başında kan testleri ve kalp grafiği gelmektedir.

Diz artroskopisi yöntemine başlanmadan önce hasta kullandığı ilaçlar uzman hekim ile paylaşmalıdır. Bu sayede daha az riski olan operasyonlar gerçekleştirilebilir. Hasta ameliyat olmadan 12 saat öncesinden hiç bir şekilde yiyecek ve içecek tüketmemelidir. Diz artroskopisi yönteminde genellikle bel altı anestezisi yapılsa da çok nadir de olsa genel anestezi yapılmaktadır. Bu operasyonu geçiren kişiler genellikle aynı gün içerisinde taburcu edilir.

İyileşme Süreci Nedir?

Bu yöntem ile tedavi olan ve ameliyat geçiren hastaların iyileşme süreci oldukça kısa sürmektedir. Kısa sürse de bu genellikle kişiden kişiye göre de değişmektedir. Ameliyat sonrasında uzman hekimin verdiği önerilere uyan kişilerin gelişme süreci de olumlu olmaktadır. Dizde herhangi bir şişlik olmaması için uzman hekimin verdiği egzersiz programına mutlaka uyulmalıdır. İyileşme sürecinde bol bol sıvı tüketilmelidir. Yapılan egzersiz programını günlük rutin yürüyüşlerle desteklenmesi gerekmektedir. Bütün bu önerilere uyulduğu taktirde iyileşme süreci genellikle bir hafta sürmektedir. Hastanın bu süreçte dizine oldukça dikkat etmesi gerekmektedir.

Artroskopik Cerrahi