Bel Fıtığı Tedavisi

Bel fıtığı, daha çok 30 ile 60 yaş arasındaki bireylerde görülmektedir. Bunun yanında özellikle obezite problemi yaşayan, hareketsiz bir yaşantı süren ve sigara içme alışkanlığı olan bireylerde bel fıtığı çok daha fazla görülmektedir.

Bel Fıtığı Tedavisi

Bel Fıtığı Ameliyatsız Tedavi Edilebilir mi?

Bel fıtığından korunmak için, gün içerisinde yaptığımız ve basit olarak görülen hareketlerde dahi dikkatli olunmalıdır. Örneğin; yerdeki bir cismi almak istediğimizde dizler kırılmadan uzanmak ve almak oldukça tehlikelidir. Bunun yanında omuz üstünde yük kaldırmak ve uzun süre masa başında çalışmak da bel fıtığına neden olur. Bu risk faktörlerine dikkat ederek bel fıtığından korunmak mümkündür.

Bel Fıtığı Tedavisi

Bel fıtığı teşhisi için modern tanı yöntemleri kullanılmaktadır. Bu yöntemler arasında MR ve EMG gibi tetkikler yer almaktadır. Ancak bel fıtığı teşhisinde en önemli standart ise doktorun muayenesi ve tecrübesidir.

Bel fıtığı tedavisi için tercih edilecek yöntem hastalığın hangi safhada olduğuna bağlıdır. Hastalık başlangıç safhasındaysa yani bel ve bacakta ağrı mevcut ancak hareket kısıtlılığı bulunmuyorsa, bu durumda ilaç tedavisi uygulanabilir. Yine bunun yanında hasta istirahat etmeli ve belini zorlayacak hareketlerden kaçınmalıdır.

Ancak bel fıtığı daha ileri safhadaysa, bu durumda tercih edilecek olan tedavi yöntemi de değişiklik göstermektedir. Özellikle ilaç tedavisi ve istirahatin işe yaramadığı durumlarda fizik tedavi uygulanabilir. Bu tedavi sırasında ilk birkaç gün ağrılarda artış gözlemlenebilir. Ancak uzman tarafından önerildiği süre boyunca fizik tedaviye devam edilmelidir.

Bel fıtığı tedavisi için fizik tedavi ile herhangi bir iyileşme sağlanmadıysa, bu durumda nükleoplasti yöntemi uygulanabilir. Bu yöntem; ileri safhadaki bel fıtığı vakalarında, fıtıklaşmış diske iğneyle girilmesi ve radyofrekans dalgalarıyla diskin ısıtılması ile gerçekleştirilir. Bu sayede disk içindeki sinirler harap edilir ve boşluklar açılarak fıtığın çökmesi sağlanır. Bu yöntemde hastaya lokal anestezi uygulanır ve tek seans yeterlidir.

Fizik tedavi ve nükleoplasti yöntemlerinin işe yaramadığı hastalarda ise ameliyat gerekmektedir. Bu hastaların bacaklarında güç kaybı bulunur. Bunun yanında idrar tutamama ve şiddetli ağrı şikâyeti yaşarlar. Bu durumda çözüm cerrahi müdahaledir. Bel fıtığı tedavisinde cerrahi müdahale ile ilgili halk arasında yanlış bir inanış bulunmaktadır. Bu inanış, ameliyat olunduğunda sakat kalınacağı düşüncesidir. Ancak mikro cerrahi, bu tip korkuları ortadan kaldırmaktadır.

-Ameliyatsız Bel Fıtığı Tedavisi-                      -Bel Fıtığı Ameliyatı-