Aşil Tendonu Yırtığı

Aşil Tendonu Yırtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Aşil tendonu yırtığı, en çok 30-40 yaşları arasında görülmektedir.  Erkeklerde kadınlara oranla 5 kat daha fazla rastlanır. Özellikle düzenli spor yapmayan kişilerde, indirekt darbe sebebiyle oluşur. Bunun dışında; ani ayak bileği hareketi, beraberinde baldır kası kasılması ve fark edilmeyen basamaktan inme sonucunda da oluşabilmektedir. Aşil tendonu en çok, kalkeneus kemiğine yapışma kısmının 5 cm üzerinde görülmektedir.

Formu Doldurun Sizi Arayalım

Aşil tendonu şikâyeti yaşayan hastalar, arkadan darbe almış gibi hissederler ve ayaktan gelen bir ses duyabilirler. Bunun yanında hastalar spora devam edemezler, yürürken zorluk çekerler ve ayak bileklerinde şişlik şikayeti yaşarlar.

Aşil Tendonu Yırtığı Belirtileri

Bu rahatsızlıkta en çok görülen belirtileri şöyle sıralayabiliriz:

• Aşil tendonunda elle hissedilen boşluk
  • Ayak bileğinde şişme ve ödem
  • Parmak ucunda yükselme
  • Yürürken aksama

Aşil Tendonu Tedavisi' cerrahi müdahale gerekli mi?

Hastalara yapılan fizik muayene esnasında, baldır sıkıldığında ayak bileğinin sağlam kısımlarındaki hareketlerin olmadığı fark edilir. Ayrıca doktor tarafından yapılan muayenede kopma yerinde çukurluk tendon takip edilerek hissedilebilir.  Aşil tendon yırtığı tanısı fizik muayene ile koyulabilir. Fakat kısmi yırtıklar ya da eşlik eden yaralanmalar için MR gibi tetkikler istenebilir. Bu işlemlerin hepsi, uzman bir hekim tarafından geçekleştirilmelidir. Tedaviye ise kısa süre içerisinde başlanmalıdır.

Aşil Tendonu Yırtığı Tedavisi

Aşil tendonu problemi yaşayan genç ve aktif kişilerin tedavisinde cerrahi yöntemler kullanılmaktadır. Ancak belli yaşın üzerindeki hastalara veya ameliyat olmak için sağlık durumu elverişli olmayan kişilere konservatif tedavi yöntemleri uygulanır.

Hastalığın konservatif tedavisinde,  diz üstü alçı uygulaması yapılmaktadır. Diz üstünün alçıya alınmasının ardından fizik tedaviye geçilir. Bu sayede hastalığın iyileşme süresi kısaltılmaktadır.

Aşil tendonu yırtığı tedavisinde cerrahi yöntem sayesine erken mobilizasyon, yeniden yırtılma olasılığı ve plantar fleksiyon gücü açısından çok daha iyi sonuçlar elde edilebilmektedir. Alçı ile gerçekleştirilen tedavide cerrahi kesinin çok az olması, aktivitelere çok daha kısa süre içerisinde dönebilmeyi ve hızlı iyileşmeyi sağlamaktadır.

Ameliyat sonrasında hastalar, en fazla bir gece hastanede yatarlar. Ameliyat sırasında uygulanan alçı ise diz üstü kısa alçı ve ateldir.

Prp İle Ağrılardn Kurtulun

Formu Doldurun Sizi Arayalım