Bel Fıtığı Ameliyatı

Bel Fıtığı Ameliyatı Çeşitleri

Bel Fıtığı Tedavisi

Bel Fıtığı Ameliyatsız Tedavi Edilebilir mi?

Bel fıtığı ameliyatı, Bel bölgesinde bulunan 5 adet omurganın arasında disk adı verilen yapılar bulunmaktadır. Lomber disk hernisi ya da bel fıtığı, bu disklerde meydana gelmektedir. Her yetişkin hayatının belli bir döneminde ciddi bel ağrısı problemi yaşar. Bu durum çoğunlukla dinlenerek atlatılır. Ancak bel fıtığının oluştuğu durumlarda ağrı bel ve bacaklara vurur. Bel fıtığı vakalarının çoğu son iki diskte meydana gelmektedir. Fıtıklaşan disk, bel ağrısının yanında sinir köklerine baskı uygulaması nedeniyle bacaklarda ağrıya neden olmaktadır.

Bel fıtığı şikâyeti yaşayan hastalar, doktora başvurduklarında öncelikle hastalık öyküleri dinlenir. Ardından ayrıntılı fizik muayeneleri gerçekleştirilir. Daha sonra ise gerekli radyolojik ve laboratuvar incelemeler uygulanır. Yapılan tetkiklerin ardından uygulanacak tedavi yöntemi belirlenir. Bel fıtığı başlangıç safhasında ise ilaç tedavisi, istirahat ve fizik tedavi yöntemleri ile tedavi edilebilir. Ancak bu yöntemler ile ağrıları dinmeyen hastalara cerrahi yöntemler uygulanabilir. Hastalara uygulanan bel fıtığı ameliyatının amacı; fıtıklaşmış diskin sinire yaptığı baskıyı ortadan kaldırarak, hastanın ağrılarını dindirmektir.

Açık Diskektomi Ameliyatı

Bel fıtığı ameliyatı seçenekleri arasında yer alan açık diskektomi ameliyatında hastaya genel anestezi uygulanır. Öncelikle ciltte 2-4 cm’lik bir kesi oluşturulur. Ardından kas dokusu sıyrılır ve omurganın arkasında yer alan kemik dokudan küçük bir pencere açılır. Altındaki bağ dokusuna ulaşılır ve omurilik kesesi ile buradan çıkan sinir kökü görülür. Hastada ağrıya neden olan fıtık parçası çıkarılır. Sonrasında ise fıtığın meydan geldiği disk mesafesine girilir ve diskektomi yapılır. Son olarak kanama kontrolü yapılır ve ameliyat sonlandırılır.

Mikrodiskektomi Ameliyatı

Bu bel fıtığı ameliyatı seçeneği ise mikroskop kullanılarak gerçekleştirilir. Küçük cilt kesesinin açılması, hastanın ameliyat sonrası dönemi daha rahat geçirmesini sağlar. Bu ameliyat sırasında daha az kas dokusu sıyrıldığı için sonrasında daha az kas spazmı yaşanır. Mikrodiskektomi ameliyatı sırasında kullanılan mikroskop sayesinde dokular daha büyük ve ayrıntılı olarak tanınır ve komplikasyon oluşma ihtimali azalır.

Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı

Tam kapalı bel fıtığı ameliyatında ise bel bölgesine arkadan, arka- yandan ya da yan taraftan girilir. Diğer bel fıtığı ameliyatı seçeneklerinden çok daha küçük bir cilt kesisi açılır. Bu kesi 0.6 cm kadardır. Hastalar en fazla bir gün hastanede yatmakta ve ameliyattan 2 saat sonra yürümektedir.

Tüm bu bel fıtığı ameliyatı çeşitlerinden hangisinin uygulanacağına beyin cerrahı karar vermelidir. Ayrıca gerçekleştirilen bu ameliyatlar sonrasında yeniden bel fıtığı oluşma olasılığı ise %5-12 arasındadır.

Comments are closed.