Talus Kırıkları

TALUS KIRIKLARI

Talus Kırıkları | Talus, ayak bileğinde yer alan ve yüzeyinin %70’i kıkırdakla kaplı olan bir kemiktir. Ayak ve ayak bileği hareketlerinin %90’ında rol alır. Nadiren görülmesine rağmen ayak bileği kemikleri (tarsal kemikler) içinde ikinci en sık kırılan kemiktir.

Talus kırıkları ‘nın yarısından fazlası yüksekten düşme veya motorlu araç kazaları gibi yüksek enerjili travmalarla meydana gelir ve genellikle çıkık ve komşu kemiklerde başka kırıklarla birliktedir. Talusun çıkıntı kırıkları ise özellikle sporcularda görülmektedir.

Tanısı için öncellikle dikkatli bir muayene, direk grafiler (röntgen) ve genellikle de bilgisayarlı tomografi gerekmektedir. Özellikle kırığın sınıflandırması ve tedavi planlamasında bilgisayarlı tomografi oldukça faydalı bir tetkiktir. Manyetik rezonans görüntüleme (MR) ise daha çok komplikasyon takibinde ve bazen kaymamış kırıkların tanısında başvurulabilen bir tetkiktir.

Tedavisi, kısıtlı kanlanmasından dolayı, hemen her zaman cerrahidir. Özellikle çıkık var ise acil olarak çıkığın düzeltilmesi (redüksiyon) gerekmektedir.

Cerrahi tedavi seçenekleri;

• kapalı düzeltme+perkütan vidalama
  • açık düzeltme+vidalama
  • nadiren açık düzeltme+plak ile tespittir.

Çok nadiren hiç kaymamış kırıklarda alçı/atel içinde immobilizasyon ile tedavi sağlanabilir.

Talus kırıkları sonrasında en sık görülen komplikasyon avasküler nekrozdur (AVN). Talus kemiğinin kısıtlı olan kanlanması ile ilgili olan AVN, travmanın şiddeti, kırığın yerleşimi ve tipine göre değişik oranlarda karşımıza çıkmaktadır. Kırıktan 6-8 hafta sonra çekilen grafilerde şüphelenilmesi durumunda MR ile kesin tanı konulabilir.

Talus Kırıkları

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.