Prp Tedavisi

prp tedavisi

Prp Tedavisi | Kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının tedavisinde trombositten zengin plazma (PRP) enjeksiyonlarının kullanımı son yıllarda yaygın hale gelmiştir. Halk dili ile kök hücre tedavisi olarak yanlış ifade edilen bu uygulama hastanın kendi kanından elde edilen zenginleştirilmiş trombositlerin problemli bölgeye uygulamasıdır özetle.
Güncel literatürler, PRP uygulamalarının uygun hastalarda güvenilir olduğunu ve potansiyel olarak yumuşak doku iyileştirme sürecini hızlandırdığını göstermektedir.
PRP uygulamaları;
1-Cerrahi müdahale gerektirmeyen rotator manşet yırtıkları ( omuz ağrıları, kısmi Rotatorkuff yırtıkları, omuz (İmpingmet) sıkışma senromları ve benzeri)
2- Cerrahi gerektirmeyen diz kireçlenmeleri (osteoartrit),
3-Dirsekte, tenisçi dirseği (lateral epikondilit) golfçü dirseği ( medial epikondilit) ulnar kollateral ligament yırtıkları,
4-Cerrahi gerektirmeyen aşil tendon bozuklukları
5- Vücudumuzdaki tüm eklem hastalıklarının tedavisinde
Özetle hastanın cerreahi endikasyonu olmaması şartı ile ,kas iskelet hastalıklarının pek çoğunda uygun ellerde PRP müdahalesi ihtiyacı bulunan hastalara kabul edilebilir hareketli bir yaşam ve ağrısız konfor sağlamaktadır.

prp tedavisi diz kireçlenmesi

Prp tedavisi’ nde temel mantık:
Trombosit açısından zengin plazma, veya otolog koşullandırılmış plazma (ACP) sayesinde kıkırdağı, tendonları, ligamentleri, kasları ve hatta kemiğini onarmak için kanın doğal iyileştirici özelliklerinden faydalanmak şeklinde özetlenebilir , tabi burda bu tür uygulamaları ticari kaygılar ile bir mucize gibi gösterilerek hasta beklentisini yüksek tutmak , cerrahi gereksinimi olan hastalarda da denemek doğru olmayacaktır.

Avrasya Ortopedi ailesi olarak uzmanlarımız trombosit bakımından zengin plazma ile prp tedavisi uygulamalarını tercih etmeden önce ; doğru teşhis için mutlaka iyi bir muayene , gerekli radyolojik ve laboratuvar tetkikleri ile değerlendirip, uygun endikasyon var ise tedaviyi gerçekleştirmektelerdir.

Prp Tedavisi

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.