Pleksus Yaralanmaları

Pleksus Yaralanmaları, Omuz ve kol hareketlerinde kısıtlılık ile seyreden, tanısı ve tedavisi için ayrıntılı muayene gerektiren bir hastalıktır. Ülkemizde ortalama 1000 canlı doğumdan birinde (1/1000) görülür. Risk faktörleri arasında yüksek doğum ağırlığı, uzamış doğum, makad gelişli doğum ve normal yolla zor doğum sayılabilir. Bebeğin omuz ve kol hareketlerini yapamamasıyla şüphelenilir. Köprücük kemiği veya kol kemiğinde oluşabilecek bir kırık ile karışabilir. Röntgen çekilerek ve detaylı muayene ile tanı konulur.

Pleksus Yaralanmaları, Tedavide öncelikle istirahat, sonrasında nazikçe omuz ve kol egzersizleri yapılır. ilk 3 ay takip ve aylık kontrol muayeneleriyle düzelme olup olmadığına bakılır. Bebeklerin yaklaşık %85-90’ı bu süreçte kendiliğinden düzelir. Kalan kısmında yaralanmanın şiddeti ve tipine göre tedaviye karar verilir.

İzlem yapılan bebeklerde gelişebilecek eklem deformiteleri (kontraktürler) için bazı cerrahi müdahaleler gerekli olabilir.

İlk 3-6 aylık takip sırasında herhangi bir düzelme görülmeyen bebeklerde cerrahi tedavi gerekir. Bu cerrahi işlemin ne olacağı ve başarı oranı yaralanmanın tipi ve şiddetine göre farklılık gösterir.

Pleksus Yaralanmaları, Yapılan cerrahi ve/veya fizik tedavi uygulamalarına rağmen uzun dönemde bazı sekeller kalabilir. Bu sekellerin giderilmesi için ise tendon transferleri ve varsa kontraktürlerin düzeltilmesine yönelik aşamalı ameliyatlar gerçekleştirilir.

Pleksus Yaralanmaları

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Comments are closed.