Ön Çapraz Bağ Tamiri

Ön Çapraz Bağ Tamiri diz ekleminin en önemli stabilize sağlayan bağlarındandır. Ön çapraz bağ kopması ile dizin stabilitesinde kayıp olmakta diz öne doğru daha fazla hareket edebilmektedir. Artan bu hareket ve stabilite kaybı dizin ilerleyen zamanlardaki travmalarda daha kolay etkilenerek ilave menisküs ve kıkırdak hasarlarına neden olacağı ileri sürülmektedir. Yine stabilite kaybı ile dize bine yüklenme farklılıklarının kıkırdak aşınması ve kireçlenme gelişimine etkisi olabileceği düşünülmektedir.

Ön çapraz bağ yaralanması olan genç ve orta yaş hastalar, aktivite düzeyi yüksek bireylerde cerrahi olarak artroskopik ön çapraz bağ rekonstrüksiyonu uygulamaktadır.

Artroskopik ön çapraz bağ operasyonunda ilk işlem artroskopik cerrahi ile kopmuş ön çapraz bağın kalıntılarının temizlenmesi işlemi yapılır. Ön çapraz bağ rekonstruksiyonunda, 1- kadavradan alınan kemik-tendon-kemik bağ kompleksini içeren diz önü dokulardan oluşan allogreft yada hastanın kendi diz önünden açık cerrahi ile alınan kemik-tendon-kemik bağ kompleksini içeren otogreft , 2- Hastanın diz arkası kaslarından alınan hamstring tendonlarından oluşan otogreft kullanılır.. Ön çapraz bağ rekonstruksiyonunda kullanılacak bağlar temin edildikten sonra artroskopik olarak dizin alt ve üst kısmında kemiklerde tüneller açılır ve bağ bu tünellerden geçirilip özel vida veya implantlarla kemiğe arzulanan gerginlikte tespit edilir.

Ön Çapraz Bağ Tamiri

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy, Bahçelievler ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.