Eklem Faresi Cerrrahisi

Eklem Faresi Cerrahisi

Eklem Faresi Cerrrahisi, Eklem içinde bir bölgenin kanlanması nedenini bilmediğimiz bir şekilde bozulur. Bu bölge zamanla oradan ayrılır ve koparak eklemin içindeki boşluğa düşer. Bu olaya osteokondritis dissekas denilir. Çoğu zaman gençlerde görülen osteokondritis dissekans herhangi bir eklemde olabilirse de diz ekleminde daha sık ortaya çıkar. Eklem Faresi Cerrrahisi,  Eklemin yüzeyindeki küçük bir bölgede eklem kıkırdağı ve altından bir miktar kemikle birlikte kopar. Eklem boşluğunda serbest kalan bu parçaya eklem faresi denir. Kopan bu parça eklemde ağrı, şişlik ve en önemlisi eklem kilitlenmelerine neden olur. İskelet olgunluğuna tam erişmemiş ve diz ağrısı olan her sporcuda osteokondritis dissekans araştırılmalıdır. Radyolojik incelemede klasik osteokondritis dissekans bulguları görülür.

Eklem Faresi Cerrrahisi, Eğer parça kopmuş eklem boşluğuna düşmüşse iki girişim yapılabilir: Ya kopan parça cerrahi olarak çıkartılır veya bu parça yerine yeniden yerleştirilerek tesbit edilir. Parçanın kopan yere yerleştirilip tesbit edilmesi bir süre alacaktır, bu da sporcunun aktivitelerinden bu süre içinde uzak kalmasını gerektirir. Eklem faresi olan vakalarda tedavi olarak açık diz ameliyatı zorunludur. Kopmuş kemik ve üzerindeki kıkırdak parçası yerine vida ile tesbit edilebilir veya tamamen çıkarılabilir.

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Comments are closed.