Dirsek Ağrısı Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri

Dirsek Ağrısı | Dirsek eklemi insan vücudunda elin kontrol merkezi olarak kabul etmek yanlış bir yaklaşım olmayacaktır.

dirsek agrisi

Dirsek ağrısı olması durumunda ; Spor bir yana, yemek yemek, araba kullanmak, bir şeyi yerinden kaldırmak gibi basit hareketlerde bile ağrı sahibi olan hastayı kısıtlamaktadır. Elin bir nesneyi kavraması veya kaldırması ile dirseğin dışa bakan yan kısmında oluşan aşırı ağrı şeklinde kendini göstermektedir.
Dirsek ağrısının en sık görülen nedenleri şunlardır:

Tendinit ve bursitler ( Tendon enflamasyonları ya da olekranon bursiti gibi rahatsızlıklar)

Dirsek Ağrısı

Tenisçi dirseği (Lateral Epikondilit) : Tenis oynayanlarda sık görüldüğü için bu isim verilmiştir. Sadece sporculara özgü bir hastalık değildir. Genellikle zorlayıcı ve tekrarlayıcı el bileği hareketleri sonucu ortaya çıkar. Hasta dirseğinin dış yan yüzündeki ağrıdan yakınır. Dirsek ağrısı omuza, ön kol ve ele kadar yayılabilir. Ağrı çoğunlukla el bileği hareketleri ile artar, istirahatla kaybolur. Belirtileri, bir şey taşımakla ve kaldırmakla dirsekte şiddetli ağrı, etkilenen taraf elde güçsüzlüktür.

Tenisçi Dirseği

Golfçü Dirseği (Medial epikondilit) : Golfçü dirseği, dirseğin iç tarafındaki kemik çıkıntıda ağrı ve hassasiyetle karakterize bir hastalıktır. Golfçülerde çok sık görüldüğünden bu isim verilmiştir sürekli yazı yazanlarda ve marangozlarda da rastlanabilmektedir yoksa sporculara özgü değildir. El bileğinin bükülmesi işlevinden sorumlu olan kol kaslarının kirişleri medial epikondile yapışır. Bu kasların aşırı kullanımına bağlı olarak golfçü dirseği oluşabilir. Bunun sonucunda da tendonlarda yangı ve küçük yırtıklar oluşur. Dirsek ağrısı dirseğin iç tarafındadır, önkolun iç kenarına doğru yayılabilir ve eli yumruk yapınca ağrıda artış görülür.

Golfçü Dirseği

Yumuşak doku zedelenmeleri

Sinir sıkışması sendromları ( Kübital Tünel sendromu ve benzeri…)

Boyun ve omuzdan yansıyan ağrılar ( Boyun fıtıkları yada omuz kaynaklı ağrı yansıması)

İltihaplı romatizmal hastalıklar

Kireçlenme (osteoartrit)

Dirsek ağrısı, basit zorlamaya bağlı ( kapı kolunun zorlanması, kavanoz açma eylemi ve benzeri ) oluşabileceği gibi , düşme çarpma gibi travmalar sonrası durumlarda da  gözlenmektedir. En sık gözlenen nedeni ise basit zorlanmadır. Eğer dirsek ekleminiz ağrıyor ve sebebini hatırlayamıyorsanız eklemi çevreleyen bağ ve kapsül benzeri dokuları farkında olmadan zorlamış olabilirsiniz.

Dirsek Ağrısı - Elbow Pain

Dirsek Ağrısı – Elbow Pain

Dirsek ağrısı; dirseğe bağlı hastalıklar dışında omuz ağrılarına sebep olan rahatsızlıklar ( omuzda sıkışma, yırtık ve benzeri…) yada  boyun kaynaklı .(örneğin boyun fıtığı , boyunda sinir sıkışması ve benzeri) problemlerden de kaynaklanabilmektedir

Bu tür şikayetleri bulunan hastaların tedavisi için iyi bir fizik muayene ve gerek görülür ise radyolojik tetkikler (MRG, Direkt Grafi, EMG) gerçekleştirdikten sonra planlanmalıdır.

Dirsek Ağrısı

Dirsek Ağrısında Ne Gibi Tetkikler Gerekebilir ?

Direk Grafi (Röntgen) : Kemik yapıyı göstermektedir, kırık, çıkık yada kireçlenme teşhisinde yardımcıdır.

Direk Grafi - Röntgen - Dirsek Ağrısı

Direk Grafi – Röntgen – Dirsek Ağrısı

EMG (Elektro Myelo Grafi) :  Sinir yaralanması yada sinir sıkışması düşünülen hastalarda ise EMG tetkiki gerekebilir.

Dirsek Ağrısı - Emg

Dirsek Ağrısı – Emg

MRG (Manyetik Rezonans Görüntüleme): Dirsek ağrılarının çok büyük bölümü yumuşak doku kaynaklıdır. MRG yumuşak doku, kaslar, bağlar, kıkırdak yapısı ve benzeri tüm yapıların görüntülenmesinde en faydalı tetkiktir.

Dirsek - MRG

Dirsek – MRG

Dirsek Ağrısında Hangi Tedaviler Uygulanabilir?

Tedavi planlanırken şikayeti bulunan kişi mutlaka muayene edilmeli gerekli radyolojik tetkikler sonucu ile değerlendirilip karar verilmelidir.

Cerrahi Dışı Tedaviler:

Hastaların büyük çoğunluğunda cerrahi olmayan tedavi yöntemleri ile başarı sağlanmakla birlikte tedavinin aşamalı olarak ve kişinin özelliklerine göre planlanması çok önemlidir.

İstirahat: Akut gelişen şiddetli dirsek ağrılarında dirseği zorlayıcı hareketlerden koruyarak istirahati , ödem çözücü özelliği olan ağrı kesicilerin kullanılması ve buz uygulama şeklinde gerçekleştirilir. Dirseğin kol askısı yada alçı atel benzeri uygulamalar ile hareketsiz bırakılarak tedavi edilmesi şart ise dirseğin donmasını önlemek amaçlı bu süre kesinlikle 15 günden fazla devam ettirilmemelidir.

Dirsek Ağrısı - İstirahat

Dirsek Ağrısı – İstirahat

OZON TERAPİSİ : Medikal ozonun kan dolaşımını arttırma yeteneği sayesinde dirsek ağrısı tedavisinde kullanılır. Dirseğe ait kemik, eklem ve bağ dokularının hastalıklarından inflamasyon ve enfeksiyona bağlı problemlerde ozonun organik fonksiyonları yeniden canlandırılması etkisi bu tedaviyi çok değerli kılar.

Ozon Terapisi - Avrasya Ortopedi

Ozon Terapisi – Avrasya Ortopedi

Fizik Tedavi : İstirahat ile geçmeyen dirsek ağrılarında uygulanılabilinecek bir tedavidir. On-on beş seanslık bir fizik tedavi çoğu zaman yeterli olmaktadır.

Fizik Tedavi - Dirsek Ağrısı

Fizik Tedavi – Dirsek Ağrısı

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy):  kısaca ‘’şok dalga tedavisi’’, oluşturulan güçlü ses dalgalarının dirsek bölgesinde odaklanmasına dayanan tedavi şeklidir. Çalışma prensibi, vücut dışında üretilen akımların dokuda ses dalgaları şeklinde yayılması esasına dayanır.

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy) - Dirsek Ağrısı

ESWT (Extracorporeal ShockWave Therapy) – Dirsek Ağrısı

KORTİZON (Dirsek Enjeksiyonu): Kortizon ve türevleri ile uygulanan bir tedavi yöntemidir, bu tür bir tedavi planlandığında ilgili enjeksiyon mutlaka ortopedi uzmanınca gerçekleştirilmeli ve kortizonun oluşabilecek yan etkilerinden dolayı uygulanacak bölgeye titizlikle uygulanmalıdır. Yılda ikiden fazla uygulanması önerilmemektedir.

Enjeksiyon Tedavisi - Dirsek Ağrısı

Enjeksiyon Tedavisi – Dirsek Ağrısı

SODYUM HYALURİNAT (Dirsek enjeksiyonu) : Sodyum Hyalurinat (halk arasında bilinen adıyla horoz ibiği) iğneleri özellikle dirsek kireçlenmelerinde uygulanabilinecek bir tedavi yöntemi olmakla birlikte uygulanacak hasta seçimi ve teşhisi tedavinin başarısında önemi büyüktür. Yılda bir defadan fazla uygulama önerilmemektedir.

PRP (Dirsek Enjeksiyonu) : Temel mantık trombosit açısından zengin plazma, veya otolog koşullandırılmış plazma (ACP) sayesinde kıkırdağı, tendonları, ligamentleri, kasları ve hatta kemiğini onarmak için kanın doğal iyileştirici özelliklerinden faydalanmaktır. Uygulama Hastanın kendine ait kandan hazırlandığı için yan etkisi bulunmamaktadır. Uygulama birer hafta ara ile en az iki seans olmak üzere hastanın ağrı şikayetlerine göre 3 yada 5 defa uygulanarak gerçekleştirilir. Doğru teşhis ve titiz uygulama ile dirsek ağrılarının tedavisinde çok başarılı ve net sonuçlar görülür.

Dirsek Ağrısı - Prp Tedavisi

Dirsek Ağrısı – Prp Tedavisi

KÖK HÜCRE TEDAVİSİ (Dirsek Enjeksiyonu): Vücutta birçok dokuda olmalarına rağmen en sık kemik iliği,  yağ dokusu veya dizi döşeyen sinovyal zar gibi dokulardan kök hücreler elde edilir. Alınan doku örneği, hücre kültüründe çoğaltılarak veya özel santrifüj sistemleri kullanılarak saflaştırılır.  Dirsek ağrılarının sebebi özellikle kireçlenmeye ve kıkırdak hasarına bağlı olduğu durumlarda uygulanır. Doğru teşhis ve titiz bir uygulama ile başarılı sonuçlar elde edilmektedir.

Kök Hücre Tedavisi - Avrasya Ortopedi

Kök Hücre Tedavisi – Avrasya Ortopedi

Cerrahi Tedaviler:

DİRSEK ARTROSKOPİSİ: Dirsek artroskopisi Omuz eklemine ait hastalıkların kapalı kameralı yöntemlerle tedavi edilmesine imkan veren bir seçenektir. Bu cerrahi yöntem , kısa ameliyat süreleri, kısa hastanede yatış süreleri ( 1 gün) ve hastaların normal hayatlarına işlerine hızlı bir şekilde dönebilmelerini sağladığı için günümüzde tüm hastalarda ( genç, orta yada ileri yaş fark etmeksizin) yaygın bir şekilde ortopedik cerrahi müdahalelerde tercih edilmektedir. Artroskopi yöntemi ile müdahale açık cerrahiye göre ameliyat sonrası hasta konforu çok daha iyi seviyelerde olmaktadır.

Dirsek Artroskopisi

AÇIK DİRSEK CERRAHİLERİ:

Dirsek artroskopisinin sağlık teknolojisinin ilerlemesi ile birlikte açık cerrahi gereksinimler azalmıştır. Ancak dirsek artroskopisi ile tedavi edilemeyecek dirsek hastalıklarında uygulanmaktadır. Başlıca açık cerrahi ile gerçekleştirilen ameliyatlar;

Açık Dirsek Cerrahisi

– Cerrahi tedavi dışında tedavisi mümkün gözükmeyen ilerlemiş dirsek kireçlenmelerine bağlı DİRSEK PROTEZİ ameliyatları.

– Tüm cerrahi dışı uygulamalarına rağmen geçmeyen lateral yada medial epikondilit  (Tenisçi dirseği veya Golfçü dirseği)  ameliyatları.

– Sinir sıkışmasına bağlı ( Kübital Tünel Sendromu benzeri sinir sıkışmaları…) olan dirsek ağrılarına yönelik mini açık sinir gevşetme ameliyatları.

Dirsek Ağrısı

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy, Bahçelievler ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Avrasya Ortopedi Logo