Artroskopik Cerrahi

artroskopik cerrahi

Artroskopik Cerrahi – 1960’lı yıllarda teknolojinin gelişmesi ile birlikte , tıpta temel kural olan ‘’önce zarar verme ‘’ ilkesine bağlı olarak eklemlere yönelik birçok cerrahi işlemde kamera kullanılarak gerçekleştirilen uygulamalar hızla yaygınlaşmıştır. Tabi buna bağlı olarak ortopedi ve travmatoloji bilim dalıda bundan eş zamanlı faydalanmıştır.

Özellikle sportmen kimliğe sahip olup ortopedik rahatsızlığı olan hastalara , hastalıktan önceki performanslarını geri kazanabilmeleri ve kısa süreli istirahat ile hayatlarına geri dönebilmeleri için artroskopik müdahaleler gerçekleştirilmiştir.

Kamera yardımlı bu uygulamalar ortopedide en çok diz ve omuz eklem rahatsızlıklarında kullanılmakla birlikte, tıp biliminin ilerlemesi ile birlikte dirsek , el bileği , kalça ve ayak bileği eklemlerinde de uygulanabilir durumdadır.Sanılanın aksine; açık cerrahide ulaşılamayan eklem bölgelerine , kamera yardımlı gerçekleştirilen artroskopik cerrahi yöntemlerle çok daha rahat ulaşılabilmekte ve eklem çevresindeki dokulara zarar verme riski açık cerrahiye göre artroskopik cerrahi de çok daha az gerçekleşmektedir.

Bu sayede ameliyattan sonra açık cerrahiye göre; artroskopik cerrahi ile yapılan ameliyatlarda hastaların ağrısı daha az olmakta, hastanede daha kısa süre yatış süreleri gerçekleşmekte, aktif yaşamlarına kısa sürede kavuşmaları sağlanabilmektedir.

Artroskopik Cerrahi

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy, Bahçelievler ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.