Arka Çapraz Bağ Tamiri

Arka Çapraz Bağ Tamiri, Diz ekleminin stabilitesini sağlayan dört önemli bağdan birisidir. Ön çapraz bağın hemen arka komşusu olarak diz içerisinde yer alır. ÖÇB yaralanmaları daha sık görüldüğü için genellikle daha iyi bilinmekle birlikte AÇB yaralanmaları da en az ÖÇB yaralanmaları kadar ciddidir ve tedavi gerektirir.

ÖÇB yaralanmasında görülen şikayetlere benzer. Dizde şişlik, ağrı, hareket kısıtlılığı temel şikayetlerdir. Hastalar dizde boşalma hissinden şikayet ederler. Kronik dönemde ÖÇB yaralanmasında görüldüğü kadar yoğun bir stabilite bozukluğu görülmez, ancak bazı hastalar dizde boşluk hissi olduğunu ve özellikle merdiven inip çıkarken düşme korkusu oluştuğunu tarif ederler. Bu şekilde stabilite kaybı şikayetleri olan hastalar cerrahiye adaydır.

Arka Çapraz Bağ Tamiri, Cerrahi tedavisi ÖÇB ile mukayese edildiğinde daha zordur. Ancak dizin stabilitesinin sağlanması açısından pek çok ortopedist tarafından tavsiye edilir. Dizde birden fazla bağ yaralanması varlığında yada kalıcı diz stabilite kaybına bağlı günlük aktivitelerin yapılamaması durumunda cerrahi olarak AÇB yeniden yapılandırma ameliyatları yapılır.

Arka Çapraz Bağ Tamiri, Artroskopik cerrahi yöntemler tarif edilmiştir ve sonuçları açık cerrahilerden daha iyi olarak bildirilmektedir. Beraberinde kopma kırıkları olabilir. Ameliyat sırasında bunların da sabitlenmesi gereklidir.

Arka Çapraz Bağ Tamiri, Ameliyat sonrası rehabilitasyon çok önemlidir. Bu dönemde eklem hareket genişliklerinin sağlanması ve kas kuvvetlerinin arttırılması için çalışılır. Ameliyat sonrası erken dönemde bir çift koltuk değneği kullanılması ve açı ayarlı dizlik tavsiye edilir.

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Comments are closed.